فهرست بستن
مشاوره و آموزش پایان نامه

مشاوره و آموزش انجام پایان نامه ارشد و دکتری مهندسی هوافضا

این رشته دانشجویان را با مهارت هایی برای حل حتی پیچیده ترین چالش ها در طراحی، نیروی دریایی، و سیستم های هواپیما و یا ابررایانه تجهیز می کند. این رشته به تحقیق، تجزیه و تحلیل، طراحی، ساخت، توسعه و آزمایش هواپیما، فضاپیما و سلاح می پردازد. مهندسان هوافضا که بر هواپیما تمرکز می کنند، مهندسان هواپیما هستند؛ کسانی که بر فضاپیما متمرکز هستند، مهندسان سفینه نامیده می شوند.

این رشته کاربردهای زیادی در مشاغلی مانند مهندس هوافضا، مهندس طراح، مهندس تعمیر و نگهداری، مهندس سیستم های تولید، مهندس مواد و مهندس مکانیک مشاهده کرد. گروه تحقیقاتی موسسه تزیزان با به کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش پایان نامه مهندسی هوافضا را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

گرایش های مختلف رشته مهندسی هوافضا

رشته مهندسی هوافضا دارای گرایش های مختلفی می باشد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

جلوبرندگی (Augmentation)

دینامیک پرواز و کنترل (Flight and Control Dynamics)

این گرایش هم دانش بنیادی و هم کاربردی را برای درک جریان هوا، دینامیک و کنترل و روش های مدل سازی محاسباتی هواپیما/سفینه فراهم می کند. این گرایش شما را با تجربه عملی در اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، مدل سازی و شبیه سازی جریان هوا و وسایل نقلیه هوایی آشنا می سازد.

سازه های هوایی (Air Structures)

آئرودینامیک (Aerodynamics)

تاثیر عمده ای رفتار آیرودینامیکی در طراحی هواپیماها دارد. به مطالعه چگونگی پیش بینی رفتار آیرودینامیکی یک هواپیما و وسایل نقلیه دیگر می پردازد. بیشترین کاربرد این گرایش در طراحی هواپیما/فضاپیما می باشد.

مهندسی فضایی (Space engineering)

مهندسی فضا عمدتا به طراحی، ساخت و نگهداری هواپیماها، فضاپیماها، موشک ها و سیستم های سلاحی می پردازد. تمرکز اصلی می تواند شامل ایمنی پرواز، راندمان سوخت، هزینه های عملیاتی و اثرات زیست محیطی باشد.

سوانح هوایی و صلاحیت های پروازی (Air disasters and flight qualifications)

مهندسی فناوری ماهواره (Satellite technology engineering)

مهندسی ماهواره دانشجویان را برای طراحی سیستم های فضاپیمایی و مهندسی آن، آماده می کند. البته، زیر سیستم های مشخصی نظیر قدرت، ساختار، ارتباطات و کنترل را در اختیار شما قرار می دهد و مطالعات مهندسی مورد نیاز برای ادغام این زیرسیستم ها به یک ماهواره را نیز تجزیه و تحلیل می کند. بحث در مورد محیط عملیاتی فضاپیما و مکانیک مدار به دانشجویان کمک می کند تا نیازهای عملکردی و پارامترهای اصلی طراحی سیستم های ماهواره ای را درک کنند. کاربرد این رشته را می توان در معاونت مهندس فضایی، تکنسین هوافضا و متخصص در سازمان های فضایی مشاهده نمود.

درس های مربوط به رشته مهندسی هوافضا

بخشی از درس های این رشته در طول تحصیل به صورت زبر می باشد:

دروس اصلی:

نقشه کشی، استاتیک، مقدمه ای بر مهندسی هوافضا، مکانیک سیالات، ریاضی مهندسی، دینامیک، ترمودینامیک، مبانی برق، ارتعاشات، مقاومت مصالح، کنترل اتوماتیک، علم مواد، انتقال حرارت، آزمایشگاه موتور انتقال.

دروس تخصصی:

آیرودینامیک، مکانیک پرواز، آزمایشگاه آیرودینامیک، طراحی هواپیما، تحلیل سازه ها، اصول جلوبرندگی، زبان تخصصی، طراحی سازه های هوایی، پروژه.

رشته هوافضا

 مهندسی هوافضا: هدف این رشته آماده کردن مهندسی است که بتواند در زمینه طراحی ، ساخت و آزمایش هواپیما فعالیت کند. در واقع کار مهندس هوافضا قبل از بیرون آمدن هواپیما از کارخانه است و او در مورد چگونگی به پرواز درآوردن یک هواپیما آموزش نمی بیند. به عبارت دیگر مهندسی هوافضا مجموعه ای از علوم و توانایی های علمی و عملی در زمینه تحلیل ، طراحی و ساخت وسایل پرنده نظیر هواپیماها، بالگردها، گلایدرها، موشک ها و ماهواره ها است . این رشته بر چهار پایه آیرودینامیک ، جلوبرندگی ، مکانیک پرواز و سازه های هوافضایی استوار است .که در این میان آیرودینامیک به مطالعه و بررسی جریان هوا، محاسبه نیروها و گشتاورهای ناشی از آن بر روی جسم پرنده می پردازد و مهندس هوافضا با فراگیری این علم به تحلیل جریان های پیچیده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نیروهای آیرودینامیکی امکان بررسی پایداری و طراحی سازه را فراهم می کند. “جلوبرندگی” به مطالعه و بررسی سیستم های جلوبرنده اعم از موتورهای پیستونی، توربینی، راکت ها و نحوه تولید نیروی رانش در آنها می پردازد. “مکانیک پرواز” به مطالعه و بررسی رفتار و حرکات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آیرودینامیکی، هندسی و وزنی می پردازد در واقع علم مکانیک پرواز از “عملکرد” تشکیل می شود و “عملکرد” به بررسی برد، مسافت نشست و برخاست، مداومت پروازی در سرعت های مختلف و پایداری و کنترل وسایل پرنده می پردازد و در نهایت “سازه های هوافضایی” به مطالعه و بررسی سازه های هواپیما و دیگر وسایل پرنده می پردازد و هدف آن طراحی سازه هایی است که علاوه بر استحکام کافی در برابر بارهای آیرودینامیکی و سایر بارهای استاتیکی وارد بر وسایل پرنده، حداقل وزن را نیز داشته باشند.

رشته هوافضا گرایش آیرودینامیک

این گرایش آیرودینامیک در کارشناسی ارشد هوافضا، یک گرایش سیالاتی است که به بررسی جریان هوا روی هواپیما و قطعات آن می پردازد. مهندس هوافضا با فراگیری این علم به تحلیل جریان‌های پیچیده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نیروهای آئرودینامیکی امکان بررسی پایداری و طراحی سازه را فراهم می‌کند. نرم افزارهای مختص گرایش آیرودینامیک، گمبیت، فلوینت، فرترن و کدنویسی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) است. این گرایش در میان دانشجویان کارشناسی ارشد هوافضا پرطرفدار بوده و باتوجه به دروس دوره لیسانس یعنی سیالات و آیرودینامیک، تقاضا برای آن بیشتر است. آیرودینامیک در دانشگاه های ایران اساتید زبده و برجسته ای دارد که برای مثال دکتر طیبی رهنی و دکتر سلطانی در دانشگاه شریف از مهمترین چهره های آن هستند.

رشته هوافضا گرایش جلوبرندگی

گرایش جلوبرندگی نیز مانند گرایش آیرودینامیک در کارشناسی ارشد هوافضا، یک گرایش سیالاتی است که عمدتاً به بخش موتور هواپیما و بخش های تولید کننده تراست یا نیروی پیشران می پردازد. علم جلوبرندگی به مطالعه و بررسی سیستم‌های جلوبرنده اعم از موتورهای پیستونی، توربینی، راکت‌ها و نحوه تولید نیروی رانش در آن‌ها می‌پردازد. هسته اصلی عمده موتورها، توربین گاز است و این بخش دنیایی از تکنولوژی و هنر مهندسی را در خود جای داده است. بررسی هر بخش توربین گاز مثل خنک کاری، اتمایزرها، احتراق، توربین، کمپرسور، نازل و ناپایداری احتراق، مجموعه بزرگی از علوم جدید و تحقیقات آزمایشگاهی پیشرفته را می طلبد که نشان دهنده کیفیت گرایش پیشرانش در کارشناسی ارشد هوافضا می باشد. البته گرایش پیشرانش و ایرودینامیک بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و در بعضی از دانشگاه های کشور در مقطع کارشناسی ارشد با عنوان گروه آیروپیشرانش معرفی می شود. دروس دوره کارشناسی ارشد این گرایش ها نیز هم پوشانی زیادی دارد. در این گرایش نرم افزارهای فلوینت، فرترن و RPA بیشترین کاربرد را دارند.

رشته هوافضا گرایش دینامیک پرواز کنترل

گرایش مکانیک پرواز در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از گرایش های هوافضایی و خاص این رشته می باشد که مشابه گرایش های کنترلی مکانیک است. مکانیک پرواز‌ به مطالعه و بررسی رفتار و حرکات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آئرودینامیکی، هندسی و وزنی می‌پردازد. درواقع علم مکانیک پرواز از عملکرد تشکیل می‌شود و عملکرد، موضوعاتی مثل برد، مسافت نشست‌وبرخاست، مداومت پروازی در سرعت‌های مختلف و پایداری و کنترل وسایل پرنده را بررسی می کند. شاید تفاوت اصلی رشته هوافضا و مکانیک در دروس مربوط به این گرایش هوافضا باشد. به همین دلیل به دانشجویان مکانیک که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هوافضا را دارند توصیه می شود در گرایش دینامیک پرواز ادامه تحصیل ندهند زیرا عمده موضوعات، جدید و متفاوت با رشته مکانیک است. در این گرایش نرم افزارهای دات کام، مطلب و شبیه سازهای پروازی بیشترین کاربرد را دارد.

رشته هوافضا گرایش سازه های هوایی

گرایش سازه در کارشناسی ارشد هوافضا، یکی از گرایش های جذاب محسوب می شود که به مطالعه و بررسی سازه‌های هواپیما و دیگر وسایل پرنده می‌پردازد و هدف آن طراحی سازه‌هایی است که علاوه بر استحکام کافی در برابر بارهای آئرودینامیکی و سایر بارهای استاتیکی وارد بر وسایل پرنده، حداقل وزن ممکن را نیز داشته باشند. در گرایش سازه های هوایی در مقطع کارشناسی ارشد، موضوعات جدیدی از جمله مبحث کامپوزیت مطرح می شود که باتوجه به پیشرفت های اخیر در این زمینه آینده خوبی در انتظار این گرایش است. یکی از مزیت های این گرایش در این است که برخلاف سایر گرایش های رشته مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی ارشد، وسایل آزمایشگاهی از جمله تست شکست و تست کشش در بسیاری از آزمایشگاه های ایران وجود دارد و به اساتید و دانشجویان این گرایش اجازه می دهد موضوعات متنوعی را به صورت آزمایشگاهی بررسی کنند. وجود دستگاه های آزمایشگاهی در هر گرایشی به پیشرفت آن بسیار کمک می کند و دنیای جذابی به نام کار آزمایشگاهی را به روی دانشجویان می گشاید. در گرایش سازه های هوایی، نرم افزارهای انسیس و کتیا پرکاربرد هستند.

رشته هوافضا گرایش مهندسی فضایی

گرایش فضا یکی از گرایش های جدید در مقطع کارشناسی ارشد رشته هوافضا است که به مباحث سامانه های فضایی از جمله ماهواره برها و سیستم های درونی آن می پردازد. این گرایش که از گرایش مکانیک پرواز جدا شده شباهت زیادی از لحاظ کاربردی به گرایش مکانیک پرواز دارد. باتوجه به جدید بودن گرایش مهندسی فضایی (فضا و ماهواره) در مقطع کارشناسی ارشد هوافضا، می توان بر روی آینده آن امیدوار بود. نرم افزارهای شبیه سازی در این بخش ترکیبی از نرم افزارهای محاسباتی و نرم افزارهای گرایش مکانیک پرواز است.

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری رشته هوافضا

یکی از مهمترین مزایای موسسه تزیازان ارتباط مستقیم دانشجو با محقق است. بر خلاف کلیه موسسات فعال در زمینه مشاوره و آموزش پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، این موسسه دانشجوی محترم را به صورت مستقیم به استاد متصل می نماید. کلیه سوالات دانشجویان بدون واسطه موسسه و در هر ساعتی از شبانه روز توسط محقق هوافضا از برترین دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاههای کشور، پاسخ داده می شود.انجام پایان نامه و طرح تحقیق دوره کارشناسی ارشد و دکتری امری زمانبر و بسیار مهم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته هوافضا می باشد. برای بسیاری از دانشجویان و اساتید رشته هوافضا، ارائه موضوعات در این سطح همواره چالش بر انگیز است. رشته هوافضا یکی از رشته های مهم فنی و مهندسی است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شامل گرایش های آیرودینامیک، جلوبرندگی، دینامیک پرواز  کنترل، سازه های هوایی و مهندسی فضایی است. مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری هوافضا در هر یک از این گرایشها نیازمند گذراندن دروس تخصصی گرایش بوده و این گرایشها هم به لحاظ دروس ارائه شده و هم به لحاظ پایان نامه با هم تفاوت اساسی دارند. از این رو گروه تحقیقاتی تزیازن با به کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری هوافضا را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

نرم افزارهای پرکاربرد برای انجام پایان نامه هوافضا

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار Fluent

این نرم افزار برای بررسی عددی مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار از پر کاربرد ترین نرم افزارها در حوزه سیالات و هوافضا می باشد. این نرم افزار از روش حجم محدود با استفاده از حل معادلات ناویر ایتوکس به تحلیل سیالاتی می پردازد.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار Ansys

این نرم افزار به منظور انجام تحلیل های سازه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار از روش المان محدود استفاده می کند. این نرم افزار در علوم هوافضا کاربردهای بسیار زیادی دارد.

 

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار Abaqus

این نرم افزار به منظور انجام تحلیل های سازه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار از روش المان محدود استفاده می کند. این نرم افزار در علوم هوافضا کاربردهای بسیار زیادی دارد.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار CFX

این نرم افزار برای بررسی عددی مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار از پر کاربرد ترین نرم افزارها در حوزه سیالات و هوافضا می باشد. این نرم افزار از روش حجم محدود با استفاده از حل معادلات ناویر ایتوکس به تحلیل سیالاتی می پردازد. این نرم افزار قابلیت بررسی کاویتاسیون را نیز دارد.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار Openfoam

این نرم افزار به صورت کد باز می باشد. کاربرد این نرم افزار برای بررسی و حل جریان سیال می باشد. این نرم افزار قابیلت مش زنی دارد. این نرم افزار می تواند جریان های آشفته را نیز مدل کند.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار Qblade

این نرم افزار به منظور بررسی آیرودینامیکی توربین های بادی مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار از روش های نیمه تحلیلی و پنلی یا همان گردابه ای استفاده می کند.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار Matlab/Simulink

این نرم افزار قابلیت کد نویسی را برای مهندس هوافضا فراهم می سازد. در این نرم افزار می توان یک پرنده را با استفاده مدل سازی ریاضی مدل نمود.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار Xfoil

این نرم افزار برای به دست آوردن ضرایب هوافضای ایرفویل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار اثر لزجت را نیز مدل می کند. برای به دست آوردن ضرایب از روش های پنلی استفاده می کند.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار XFLR5

نرم‌افزار XFLR5 یک نرم‌افزار مفید برای آغاز یادگیری هوافضا می‌باشد. از توانایی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ۱. تحلیل ایرفویل ۲. رسم ایرفویل به صورت اسپلاین ۳. تحلیل بال با نسبت باریک شوندگی و زاویه نصب دلخواه ۴. تحلیل هوافضای هواپیما ۵. دینامیک پرواز هواپیما

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار WinFoil

این نرم افزار به منظور تحلیل هواپیما می باشد.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار CFturbo

نرم افزارCFturbo  ابزاری قدرتمند برای طراحی توربوماشین‌ها است. استفاده از آن بسیار راحت است که امکان اصلاح و بهبود طرح‌های موجود را به سادگی ممکن می‌کند.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار Advanced Aircraft Analysis

نرم‌افزار تحلیل هواپیمای پیشرفته (Advanced Aircraft Analysis) یا AAA محاسبات مورد نیاز برای طراحی و تحلیل هواپیما را انجام می‌دهد. این نرم‌افزار مکمل کتاب طراحی هواپیمای راسکم   (Roskam) می باشد.

انجام پایان نامه هوافضا با نرم افزار ZAERO

این نرم افزار با استفاده از روش های پنلی و گردابه ای به تحلیل هوافضای بال های مورد استفاده در هواپیماها می پردازد.

انجام پایان نامه هوافضل با نرم افزار Oxford ATPL Gas Turbine  Engines

نرم‌افزار آموزشی توربین گاز Oxford ATPL Gas Turbine  Engines نرم‌افزاری جامع و کامل است که از آن برای آموزش خلبان ها در اروپا استفاده می‌شود.

پایگاه های معتبر در برای انجام پایان نامه هوافضا

مهم ترین پایگاه های مقالات مهندسی هوافضا گرایش هوافضا به صورت زیر دسته بندی می شود:

پایگاه AIAA

این پایگاه مربوط به انجمن هوافضای امریکا می باشد که می توان از آن برای پیدا کردن مقالات در حوزه هوافضا استفاده نمود.

پایگاه Sage Publication

از پایگاه های اصلی پیدا کردن مقالات می باشد که در اکثر زمینه های مهندسی مجله های متنوعی دارد.

 

Science Direct

از پایگاه های اصلی پیدا کردن مقالات می باشد که در اکثر زمینه های مهندسی مجله های متنوعی دارد. در این حوزه می توان به مجله Aerospace science and technology اشاره نمود.

پایگاه Wiley

یکی دیگر از پایگاه های اصلی در حوزه هوافضا این پایگاه می باشد که می توان از آن برای پیدا کردن مقالات در حوزه هوافضا استفاده نمود. از مجلات آن می توان به مجلهwind energy اشاره نمود.

پایگاه Springer

یکی دیگر از پایگاه های اصلی در حوزه هوافضا این پایگاه می باشد که می توان از آن برای پیدا کردن مقالات در حوزه هوافضا استفاده نمود. از مجلات آن می توان به مجله journal of mechanical science and technology  اشاره نمود.

پایگاه Taylor and Francis

این پایگاه متعلق به علوم مهندسی است که مقالات چاپ شده ی آن در ارتباط با مهندسی هوافضا از کارایی بالایی برخوردار است که مجلات مناسبی برای حوزه هوافضا و هوافضا دارد.

مراحل و نحوه انجام پایان نامه هوافضا

انجام پایان نامه هوافضا در پنج فصل نگارش می شود:

  • مقدمه ای بر پایان نامه هوافضا و بیان اهداف
  • مروری بر مطالعات انجام شده
  • بیان روش ها و مدل ها
  • شبیه سازی و پیاده سازی روش
  • ارائه نتایج
  • نتیجه گیری و بیان پیشنهادات

۱- مقدمه ای بر پایان نامه هوافضا و بیان اهداف

در این فصل ابتدا پژوهشگر باید به بیان کلیات موضوع مورد انتخاب بپردازد. به طور مثال اگر موضوع در مورد شبیه سازی بالگرد باشد، نویسنده باید انواع بالگرد ها و تاریخچه محتصری را بیان کند. سپس باید اهداف اصلی پژوهش توسط نویسنده بیان گردد. بعد از آن در یک بخش به بیان ترتیب فصل های بعد بپردازد و به طور کامل هدف از هر فصل را با جزئیات بیان کند تا خواننده پایان نامه گیج نشود و بتواند مباحث را بهتر دنبال کند.

۲- مروری بر مطالعات انجام شده

در این فصل دانشجو باید تمامی مقالات چاپ شده در حوزه مورد نظر را مطالعه نموده، چالش ها و نقاط ضعف آنها را بیان کرده و نتیجه ای که بتواند اهداف و نوآوری کار خود را نشان دهد، بیان سازد. در این بخش با خواندن مقالات مختلف چکیده ای از آن که شامل تئوری روند کار و همچنین بخشی از نتایج باید باشد مطرح شود. مطالعه ی کارهای اخیر می تواند بسیار سودمند واقع شود.

۳- بیان روش ها و مدل ها

در این بخش نویسنده باید روش ها و مدل های مورد استفاده در تحقیق خود را بیان کند. روابط مهم را ذکر کرده و یک فلوچارت که بیان گر نحوه عملکرد مدل می باشد ارائه نماید. در ادامه بر اساس روابط حاکم که باید از مراجع معتبر استخراج شوند سیستم بر اساس روابط حاکم تشریح و مدل ان بیان می شود. به طور مثال اگر از یک نرم افزار استفاده شده است، نویسنده باید معادلات حاکم را بیان کند.

۴- شبیه سازی و پیاده سازی روش

در این قسمت باید نحوه شبیه سازی توسط نویسنده ارایه شود.

۵- ارائه نتایج

در این قسمت نویسنده باید نتایج خود را با استفاده از نمودار و جدول و همچنین بیان توضیحات، نشان دهد. نتایج باید ابتدا توسط نویسنده اعتبار سنجی شود

دانشگاه های برتر مهندسی هوافضا

در جدیدترین رتبه بندی سالانه دانشگاه‌های برتر جهان که برای اندازه گیری کیفیت آموزش و تاثیرات اقتصادی و اجتماعی آن در جامعه انجام شد، در بین چندین دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا  نام دانشگاه هوانوردی ترکیه نیز به چشم می‌خورد، این دانشگاه یک کالج تازه تاسیس بوده و در شهر آنکارا  واقع شده است. بهترین دانشگاه های هوافضا در کشور ترکیه دارای ۳ پردیس در ۲ شهر است و اعتبار بخشی را تضمین می‌کنند، بدین صورت که دانشگاه‌های معتبر با اخذ مجوز برای رعایت استاندارد های آموزشی و بالا بردن کیفیت دانشگاه ها سعی در اعطای مدارک معتبر برای دانشجویان خود هستند.  نام دانشگاه دولتی ترکیه در شاخه هوانوردی دانشگاه دولت بوده و دانشگاه آزاد ترکیه در شاخه هوانوردی دانشگاه اُزل است.

علاوه بر دانشگاه ترکیه، از دانشگاه های برتر مهندسی هوافضا می توان به دانشگاه  هوافضایی انگلیس که در رتبه نخست قرار دارد و همچنین به دانشگاهای ohio state، Stanford ،notre dame ، Michigan، cornel اشاره کرد.

برخی از بهترین دانشگاه های معتبر مهندسی هوافضا توسط abet معتبر شناخته می شوند. در حقیقت برخی از قدیمی ترین دانشکده های مهندسی جهان فرصت های تحقیقاتی متنوعی را برای مشتاقان مهندسی هوافضا ارائه می دهند، دانشگاه هایی که خدمات شغلی یا فرصت های شغلی مانند برنامه های تعاونی، کار آموزی را در کنار تحصیل فراهم می آورند بعد از تکمیل تحصیلات راه یافتن شغل متناسب با رشته تحصیلی را هموار تر می کنند.

رشته های مرتبط با مهندسی هوافضا

یکی از مهم ترین  و اصلی ترین رشته های مرتبط با رشته مهندسی هوافضا ، رشته مهندسی مکانیک، مربوط به مطالعه ، تعمیر و نگه داری، تجزیه و تحلیل ، طراحی و ساخت ماشین آلات است. محدوده فعالیت های این حرفه از طراحی قطعات کوچک دستگاه ها و همچنین کار با ماشین‌آلات در مقیاس بزرگ تر متغیر است و غالبا با مهندسی هوافضا هم پوشانی دارد و یا فرصتی برای مطالعه آن ها به عنوان مدرک افتخاری مشترک است.

همانطور که پیش تر بیان شد مهندسی هوافضا حرفه ی طراحی ، ساخت و نگه داری هواپیماها، فضا پیماها، موشک ها و سیستم های تسحیلاتی است و مناطق اصلی تحت پوشش متخصصین آن شامل ایمنی پرواز، راندمان سوخت و تاثیرات زیست محیطی است.

بعد از رشته مکانیک دومین رشته مهم مرتبط با مهندسی هوافضا، رشته مهندسی برق و الکترونیک است همچنین در کنار این حرفه، رشته های فیزیک، مهندسی هواشناسی، مهندسی صنایع، مهندسی مکاترونیک را نیز می توان به عنوان رشته های مرتبط با مهندسی هوافضا معرفی کرد.

مطالعه مهندسی هوافضا و مکانیک طیف گسترده ای از موضاعاتی چون برنامه های رایانه ای، سازه ها، فیزیک، ریاضی، برق و پیش نویس ها  را در بر می‌گیرد و یکی از چالش بر انگیز ترین مدرک های دانشگاه محسوب می‌شود.

 

میانگین درآمد ماهیانه مهندسی هوافضا

آیا شما فقط صرفا برای اخذ مدرک این رشته را دنبال می‌کنید یا قصد دارید که در آینده یک مهندس هوافضا شوید؟

میانگین حقوق یک مهندس هوافضا در هنگام شروع به کار چقدر است؟

مسیر شغلی به عنوان یک مهندس هوافضا با همه نوآوری ها، رقابت ها و فرصت هایی که برای طراحی و تقویت فضاپیما ها و هواپیماها دارد، آینده مهیجی می‌تواند باشد؛ علاوه بر این پنهان نیست که رشته های مهندسی چون  مهندسی هوافضا یک مسیر شغلی پر سود نیز است.  محدوده پیشرفت زمینه ی شغلی و کسب درآمد مهندسان هوافضا در خارج از کشور خیلی بیشتر از حد انتظار است و یک مهندس رشته ی  هوافضا در خارج از کشور دارای درآمدی عالی است.

در حقیقت مهندسان هوافضا می‌توانند انتظار کسب ۵۸۰۰۰دلار تا ۱۱۰۰۰۰ دلار را  در هر سال داشته باشند. حقوق مهندسین تازه وارد در ابتدای شروع به کار در این حرفه مقدار مشخصی است که با گذشت سال ها و با کسب تجربه حقوق و میزان درآمد ماهیانه وی افزایش‌می یابد.

طبق آمار دفتر کار میانگین حقوق مهندسین هوافضا از ماه مه سال ۲۰۱۸ به طور ماهانه افزایش یافت.

درآمد ماهانه هر مهندس هوافضا بسته به شرکتی که وی را استخدام می‌کند ممکن است متفاوت باشد، برخی از سازمان های پر درآمدی که مهندسین هوافضا را استخدام می‌کنند عبارتند از: شرکت بوئینگ، شرکتmartin Lockheed ،شرکت northum Grumman و اداره ملی هواپیمایی و فضایی(NASA)

بنابراین زمانی که شما می‌توانید با انتقال به یک شرکت دیگر درآمد ماهیانه بیشتری و موقعیت بهتری داشته باشید دیگر ادامه همکاری با شرکتی که شروع کار خود را از آنجا انجام داده اید و دارای حقوق کمتری است، تا حدودی به دور از انتظار است.

اگر به عنوان یک مهندس هوافضا دنبال شروع کار هستید، این مهم است انتظارات خود را بر اساس مکانی که در آنجا مشغول به کار می‌شوید بررسی کنید، برای مثال بررسی حقوق دریافتی ماهانه، موقعیت شغلی ( وجود یا عدم وجود امکان پیشرفت شغلی)

 

مقطع کارشناسی مهندسی هوافضا

مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی همانطور که گفته شد به بررسی و طراحی هواپیما، فضاپیما، ماهواره، ماهواره برها و موضوعات وابسته، طراحی خودروهای کم مصرف و تجهیزات خاص نفت و گاز و سیستم‌ های تولید توان و نیروگاهی می پردازد در واقع کار مهندسان هوافضا به کارخانه ساخت این تجهیزات و قبل از خارج شدن یک هواپیما از کارخانه مربوط می‌شود.

تحصیل در مقطع لیسانس مهندسی هوافضا را می‌توان به عنوان یکی از پیشروترین زمینه‌های پژوهشی دانست و یکی از حرفه های پر اهمیت برای هر کشوری به شمار می‌رود به گونه ای که برای تحصیل در مقطع لیسانس مهندسی هوافضا در ترکیه بودجه‌ های کلان نظامی و غیرنظامی اختصاص داده می‌شود. ناگفته نماند که تحصیل در لیسانس مهندسی هوافضا علاوه بر مزیت های مربوط به خود این رشته زمینه‌های پیشرفت سریع و جهش در سایر رشته‌های مهندسی و صنایع را به دنبال دارد.

تحصیل در مقطع لیسانس مهندسی هوافضا در کشور ترکیه زمینه یادگیری موارد لازم برای کنترل اوضاع در شرایط سخت هوا، آموزش هوانوردی در سطح پیشرفته و همین طور هوانوردی در هوای یخ زده ایجاد شده است که دانشجویان این شاخه  با پشت سر گذاشتن دوره های کلاس‌های آموزشی تئوری و عملی و پاس کردن واحد های درسی با موفقیت به مرحله اخذ مجوز می‌رسند.

از جمله شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های هوانوردی ترکیه می توان به این مورد اشاره کرده که دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی هوافضا موظف است پس از پایان دوره تحصیلی کارشناسی  به مدت ۲۰۷ الی ۲۴۳ ساعت در یکی از هواپیماهای تجاری این کشور در آسمان  پرواز داشته باشد. اگر شما قصد دارید برای تحصیل در این رشته در کشور ترکیه اقدام کنید

تسلط کامل به زبان انگلیسی

داشتن مدرک TOEFL IBT و یا مدرک IELTS

مدرک قبولی در آزمون های بین المللی FCE, CPE, CAE و آزمون UTAA( کسب حداقل نمره ۶۰)

مقطع کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا

رشته مهندسی هوافضا یک رشته پر طرفدار مهندسی در دانشگاه های برتر جهان بوده و در سطح کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ها ارائه می‌شود.  ابتدای شروع به کار در دانشگاه‌ها  دارای چهار گرایش در مقطع کارشناسی ارشد بود اما پس از گذشت چند سال گرایش دیگری  نیز به رشته مهندسی هوافضا اضافه شد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با فوق لیسانس مهندسی هوافضا گرایش های اصلی این رشته را معرفی می‌کنیم:  گرایش آیرودینامیک، گرایش پیش رانش یا جلوبرندگی، سازه، دینامیک پرواز و همانطور که گفته شد گرایش جدید که به این مجموعه اضافه شد گرایش فضا است در ایران این  گرایش پیشرفت چندانی در سطح کارشناسی ارشد نداشته و گرایش فضا هم فقط به عنوان یک عامل تکمیل دهنده هوافضا محسوب می‌شود و پیشرفت چندانی هم در پروژه های این گرایش تازه ایجاد شده دیده نمی‌شود، اما واحد های درسی فوق لیسانس مهندسی هوافضا به چه شکل است؟

در دوره ارشد، گرایش های مهندسی هوا و فضا  همانند گرایش‌های سایر رشته های مهندسی، دانشجو موظف است  ۳۲ واحد درسی را بگذراند که پاس کردن این تعداد واحد درسی در طی مدت  ۲ یا حداکثر ۳ سال به طول می‌کشد. برای توضیح دقیق تر و آشنایی بیشتر با جزئیات این رشته باید گفت که دروس دوره کارشناسی ارشد، شامل ۲۴ واحد یعنی ۸ درس ۳ واحدی است که به همراه ۲ واحد درس سمینار و ۶ واحد پروژه کارشناسی ارشد مجموعاً ۳۲ واحد دوره فوق لیسانس مهندسی هوا و فضا را تشکیل می‌دهد. شایان ذکر است که این تعداد واحد ارائه شده بسته به این شرط است که  دانشجو در ترم اول ورود به این رشته درسی، پیش نیاز نخورده باشد و طبق اطلاعات به دست آمده معمولاً دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک و هوافضا دروس پیش نیاز ندارند.

دکتری مهندسی هوا و فضا

افرادی که پس از فارغ التحصیل شدن در دوره کارشناسی ارشد این رشته قصد ادامه تحصیل داشته باشند وارد مقطع دکتری می‌شوند. مقطع دکتری شامل مجموعه ای از فعالیت های آموزشی و پژوهشی است که علاوه بر دستیابی به روش‌های پیشرفته تحقیق در رشته مهندسی هوا و فضا، موجب می‌شود که با فراگیری جدیدترین مبانی علمی مرزهای علم و دانش گسترش یابد.

در دکتری مهندسی هوا و فضا که بالاترین مدرک تحصیلی دانشگاهی است که موجب کسب مدرک دکتری مهندسی این رشته می‌شود اما هدف از ایجاد دوره دکتری مهندسی هوا و فضا چیست؟

هدف از ایجاد این دوره آموزش به دانشجویان این است که با به کارگیری استعداد و دانش خود  در زمینه‌های مختلف علوم باعث پیشرفت جامعه و گسترش مرزهای دانش شوند.

اساس فعالیت های علمی این مقطع تحقیق های علمی و نظری  و یا ترکیبی از این دو بخش است  چرا که آموزش همراه تحقیق بسیار موثر بوده و موجب برطرف ساختن کاستی‌های دانش و اطلاعات یک دانشجو می‌شود و همواره راه رسیدن به موفقیت و اهداف را تحقق می‌بخشد.

در این بین بسیاری از این افراد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری مهندسی هوا و فضا به کشور ترکیه می‌روند مدرک تحصیلی دانشجویان بین المللی دکتری رشته هوافضا که در دانشگاه‌‌های ترکیه تحصیل می‌کنند، از ارزش بالایی برخوردار بوده و در بسیاری از کشورهای جهان معتبر است. به خوبی می‌دانید که ارزش مدرک تحصیلی هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است، بدیهی است که هر دانشجو موظف است قبل از ورد به دانشگاه مورد نظر آیین‌ نامه ارزش مدرک تحصیلی آن دانشگاه را بررسی کند تا علاوه بر بهره مندی از تحصیل بهتری، مدرک وی نیز دارای اعتبار در کشور های جهانی باشد

خدمات موسسه تزیازان در قبال انجام پایان نامه هوافضا

خدمات گروه تحقیقاتی تزیازان برای پایان نامه مهندسی هوافضا:

پیشنهاد موضوعات جدید پایان نامه ارشد مهندسی هوافضا به همراه مقاله بیس

ارائه توضیحات لازم در مورد مقاله بیس پایان نامه به دانشجویان رشته مهندسی هوافضا

آموزش و مشاوره جهت نگارش و انجام پروپوزال ارشد و دکتری مهندسی هوافضا

آموزش و مشاوره جهت انجام کلیه فصول پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی هوافضابا عقد قرارداد رسمی

تنظیم فصول پایان نامه ارشد و دکتری مهندسی هوافضابا کیفیت مناسب و رضایت کامل دانشجویان

قالب گذاری پروپوزال ارشد و دکتری برای پایان نامه مهندسی هوافضا

انجام کلیه اصلاحات اساتید راهنما و مشاور پایان نامه مهندسی هوافضا

تنظیم فصول پایان نامه ارشد مهندسی هوافضامتناسب با فرمت دانشگاه ها

انجام فصل چهارم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی هوافضا

تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع برای پایان نامه ارشد مهندسی هوافضا

حمایت و پشتیبانی از دانشجو تا مرحله دفاع برای پایان نامه ارشد مهندسی هوافضا

برگزاری جلسات آموزشی حضوری برای پایان نامه رشته مهندسی هوافضا

آموزش و مشاوره جهت نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI,ISC در رشته مهندسی هوافضا

چاپ کتاب از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی هوافضابا اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی

استخراج مقاله از پایان نامه ارشد مهندسی هوافضا، استخراج مقاله از پایان نامه دکتری مهندسی هوافضابرای

مجلات علمی پژوهشی کنفرانسی، ISI، ISC،SCOUPUS

پذیرش اکسپت تضمینی مقالات در رشته مهندسی هوافضااز مجلات ISI و ISC

تبدیل پایان نامه به کتاب در رشته مهندسی هوافضابا کیفیت مناسب و با چاپ دیجیتال

 

تماس با ما