فهرست بستن
مشاوره و آموزش پایان نامه

مشاوره و آموزش انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی

این رشته، دانشجویان را با دانش و مهارت های مورد نیاز برای پیشبرد مراقبت های بهداشتی آشنا می سازد. این رشته حوزه های مختلفی از طراحی و ساخت دستگاه های تصویربرداری تا پروتزهای پیشرفته برای بهبود پروسه های آزمایش ژنومی و توسعه و مدیریت داروها را در بر می گیرد. این رشته، دنیای پزشکی و مهندسی را جهت بهبود مراقبت های بهداشتی با هم پیوند می زند. از کاربردهای این رشته می توان به مهندس پزشکی، محقق مهندسی پزشکی، استادیار مهندسی پزشکی، فروش و بازاریابی مهندس پزشکی، مشاور فنی، مشاور و نویسنده فنی اشاره نمود.

پیشرفت پزشکی از جنبه های گوناگون ایجاب می کرد که افرادی خلاق اقدام به طراحی و تولید ابزارهایی برای تشخیص و درمان بیماریها کنند و همین امر فلسفه ی به وجود آمدن رشته ی مهندسی پزشکی بود. امروزه وابستگی پزشکی به ابزارهای مختلف غیر قابل انکار است. بدون کمک آن پزشک کاملا از درمان خیلی از بیماریها عاجز است. مهندسی پزشکی رشته ی نو ظهوری است که با ابداع ابزار ها و روش های نوین روزبه روز درمان بیماریها را آسان تر می کند. علاوه بر این، این علم، مهندسان را از ایده های پزشکان بهره مند می کند. همچنین لازم به ذکر است که پایان نامه مهندسی پزشکی در مقطع ارشد و دکتری می تواند در ارائه ایده های نوین کارساز باشد. گروه تحقیقاتی تزیازان با به کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش پایان نامه مهندسی پزشکی را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد

مهم ترین زمینه ها و حوزه های مهندسی پزشکی

  • طراحی کردن و ساختن وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و اندازه گیری
  • طراحی کردن و ساختن دستگاه های تصویرگیری پزشکی نظیر دستگاههای سنوگرافی وام آر آی
  • طراحی و ساختن اندام مصنوعی برای بیمارن نیازمند
  • تعمیر و نگهداری و بهینه کردن دستگاهها وابزارهای پزشکی

مهم ترین وظایف و مسئولیت های حوزه ی پزشکی

  • تحقیق و پژوهش در زمینه ی طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز پزشکی وهمچنین بهینه کردن دستگاهها و تجهیزات موجود
  • طراحی و تولید لوازم مورد نیاز و تجهیزات و دستگاههای پزشکی
  • نصب انواع تجهیزات پزشکی و آماده ی بهره برداری کردن آن ها
  • آماده کردن زمینه استفاده ی بهینه از ابزار و تجهیزات پزشکی با آموزش مداوم پزشکان و کارکنان
  • نیاز سنجی و مشاوره برای واردات و صادرات تجهیزات پزشکی همچنین نظارات کامل در این زمینه

درس های مختلف مربوط به رشته مهندسی پزشکی

مقدمه‌ای‌ بر مهندسی‌ پزشکی‌ زیستی‌، تجهیزات‌ عمومی‌ بیمارستان‌ها و کیلینیک‌های‌ پزشکی‌، مدارهای‌ الکتریکی‌، الکترونیک‌، مدارهای‌ منطقی‌، بهداشت‌ عمومی‌، اصول‌ توانبخشی‌ وسایل‌ و دستگاه‌ها،ریاضی‌ عمومی‌، معادلات‌ دیفرانسیل‌، ریاضیات‌ مهندسی‌، اصول‌ و کلیات‌ مدیریت‌ خدمات‌ بهداشتی‌ ـ درمانی‌، اصول‌ سیستم‌های‌ رادیولوژی‌ و رادیوتراپی‌، فیزیولوژی‌، آناتومی‌، فیزیک‌ پزشکی‌، فیزیک‌ عمومی‌، برنامه‌نویسی‌ کامپیوتر، آمار حیاتی‌ و احتمالات‌، محاسبات‌ عددی‌، استاتیک‌ و مقاومت‌ مصالح‌ در مهندسی‌ پزشکی‌، زبان‌ تخصصی‌ مهندسی‌ پزشکی‌، بیوفیزیک‌، کارورزی‌، پروژه‌.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیوالکتریک

گرایش بیوالکتریک در مهندسی پزشکی به جنبه الکترونیک و طراحی و ساخت دستگاه های مهندسی پزشکی، همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی خواهد پرداخت. همچنین پردازش سیگنال پزشکی و پردازش تصویر پزشکی از ابزارهای مهم دست متخصصین این گرایش از مهندسی پزشکی برای تشخیص علائم بیماری و طراحی دستگاه می باشند.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیومکانیک

بیومکانیک به استفاده از مکانیک کلاسیک در زمینه‌های علوم زیستی می ‌پردازد. استفاده از قوانین دینامیک جامدات برای تحلیل ‌های حرکتی، دینامیک سیالات برای ارزیابی جریانهای درون محیطهای زیستی، ترمودینامیک و انتقال حرارت برای تحلیل رفتارهای سلولی و انتقال مواد و جرم بین موجود زنده و محیط و رباتیک برای خلق وسایل تشخیصی و درمانی جدید نیازمند درک مسایل محیطهای زنده از زاویه مهندسی است. پیشرفت در این شاخه به ساخت قلب مصنوعی، دریچه‌های قلب، مفاصل مصنوعی، ارتروزها و پروتزها، ابزارهای کمکی تشخیصی و جراحی منجر شده است.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بالینی

گرایش بالینی در مهندسی پزشکی بیشتر روی آموزش کاربری دستگاه ها به کارکنان بیمارستان، پزشکان و حتی بیمارانی که می خواهند از دستگاه استفاده کنند به منظور بهینه سازی خدمات بهداستی و درمانی متمرکز شده است. هدف اصلی گرایش بالینی در مهندسی پزشکی، ترجمه تکنولوژی برای عوام و کاربران دستگاه ها می باشد. این گرایش از مهندسی پزشکی بیشتر به گرایش بیوالکتریک نزدیک می باشد.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیومواد

گرایش بیومواد در مهندسی پزشکی به بررسی استفاده از مواد گوناگون مصنوعی و طبیعی در ساختار اندام و اعضای مصنوعی بدن می پردازد. به عنوان مثال جنس موادی که در ساخت دریچه میترال مصنوعی در قلب مورد استفاده قرار می گیرد باید به نحوی باشد که سیستم دفاعی بدن آن را به عنوان جسم خارجی تشخیص ندهد تا با آن به مقابله بپردازد.

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی مهندسی بافت

در این شاخه تخصص در آناتومی، بیوشیمی و مکانیک سلول‌ها و ساختارهای درون سلولی برای درک بیشتر در فرایند بیماری و توانایی داخل شدن به بخشهای ویژه سلول لازم است. هدف این شاخه مطالعه و تهیه مدل‌های ایده‌آل از ماکرومولکول‌ها و ساختار سلولی است که منجر به درک بهتر پدیده‌های درون یاخته‌ای و همچنین فهم عمیق تر مکانیسم تأثیر عملکرد ناصحیح آن‌ ها در بروز حالات بیماری می‌ شود.

بهترین موسسه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

موسسه ی تزیازان با کادری متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های تراز اول ایران (شامل دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شهید بهشتی و …) مفتخر است که بیش از چندین سال به مشاوره و امور مربوط به انجام پایان نامه مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری در تمامی گرایش های مهندسی پزشکی اعم از بیوالکتریک، بیومواد، بیومکانیک و مهندسی بافت و توانبخشی مشغول است. شما دانشجوی عزیز می توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل مربوط به مشاوره و انجام پایان نامه مهندسی پزشکی و انجام رساله دکتری مهندسی پزشکی خود را به کارشناسان ما بسپارید. همکاران ما موظف هستند که شما دانشجوی عزیز را از بدو شروع به کار پایان نامه تا پس از انجام فرآیند دفاع به شکلی مطلوب همراهی و همیاری نمایند. تحویل گزارش های دو هفته ای و ماهیانه، توضیح گزارش و کد نوشته شده در هر مرحله از کار و برگزاری کلاس توجیهی کد پایان نامه از ویژگی های متمایز موسسه تزیازان نسبت به سایر رقبا است که ما را در زمان کم تبدیل به بهترین و قوی ترین موسسه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی کرده است.

نرم افزارهای کاربردی برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

نرم افزار متلب (MATLAB) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی: این نرم افزار پرکاربردترین نرم افزار در زمینه انجام پایان نامه مهندسی پزشکی می باشد. سادگی کد نویسی، نزدیکی این زبان برنامه نویسی به زیان انسان، کاربرد وسیع آن برای پردازش سیگنال و پردازش تصویر در حوزه مهندسی پزشکی، این نرم افزار را به پرکاربردترین نرم افزار مهندسی پزشکی تبدیل کرده است. پایان نامه با موضوعات زیر در این نرم افزار به سادگی قابلیت کد نویسی و پیاده سازی را خواهند داشت:

پردازش سیگنال پزشکی و سیگنال های حیاتی در متلب

جداسازی سیگنال قلب جنین از سیگنال قلب مادر

آنالیز سیگنال ECG و استخراج ویژگی از آن در نرم افزار متلب

آنالیز سیگنال EEG و استخراج عمق خواب آلودگی در فرد

آنالیز سیگنال EMG و استخراج میزان فعالیت عضله فرد

آنالیز حوزه زمان و فرکانس سیگنال های پزشکی برای استخراج اطلاعات از آنها

تبدیل موجک و تبدیل هار با استفاده از نرم افزار متلب

پردازش تصویر پزشکی با استفاده از متلب

لبه یابی تصویر پزشکی با استفاده از نرم افزار متلب

بهبود رزولوشن و کنتراست تصاویر پرشکی

دیتکت کردن حرکت اشیا در ویدیو با استفاده از نرم افزار متلب

تشخیص تومور با استفاده از روش های پردازش تصویر

جداسازی فرد از پس زمینه با استفاده از نرم افزار متلب

نرم افزار پایتون (Python) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی: نرم افزار پایتون هم مانند نرم افزار متلب یک نرم افزار محاسباتی می باشد با این تفاوت که سرعت اجرای برنامه در نرم افزار پایتون خیلی بیشتر از متلب است. نرم افزار پایتون بیشتر برای دنبال کردن تغییرات در ویدیو و انجام پردازش هایی که نیاز به اجرا به صورت زمان حقیقی می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ماژول های خیلی مهم این نرم افزار که در پردازش تصویر خیلی مورد استفاده قرار می گیرد ماژول opev-cv می باشد. این ماژول شامل توابعی برای پردازش تصویر می باشد که برای استفاده از این توابع کافی است که در پایتون آن تابع فراخوانی شود.

امروزه نرم افزار open-cv برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی خیلی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا در همه جاهایی که پردازش تصویر مورد نیاز باشد جای نرم افزار متلب را گرفته است. علت این امر سادگی نرم افزار و حجم کم آن، انجام پردازش ها به صورت زمان حقیقی می باشد.

نرم افزار لب ویو (Labview) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی: نرم افزار لب ویو یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و گرافیکی است که در بسیاری از رشته‌ ها به ‌ویژه مهندسی زیست پزشکی کاربرد تخصصی دارد. نرم افزار لب ویو در واقع یک میزکار مهندسی بر پایه نمادهای گرافیکی مهندسی به جای زبان متنی تحت عنوان ابزارهای مجازی برای تجزیه و تحلیل سیستم ‌های اندازه گیری است. عمده کاربرد آن در تفسیر و تحلیل سیگنال‌ها است. قابلیت‌ هایی که در این نرم افزار وجود دارد آن را قادر ساخته است تا محیط‌های بیولوژیکی، سیگنال های حیاتی به‌ ویژه قلب و مغز را شبیه سازی کند. از جمله استفاده‌ های نرم افزار لب ویو در مهندسی زیست پزشکی، می ‌توان به شبیه سازی تجهیزاتی چون ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، اکوکاردیوگراف (تصویربرداری از قلب)، پالسی اکسی متر (سنجش اکسیژن خون)، الکتروشوک (اعمال شوک قوی به بیماران ایست قلبی)، الکتروکوتر (ابزار جراحی برای برش)، اسپکتروفتومتر، ماموگرافی، مانیتورینگ و اسپیرومتر و پردازش بیوسیگنال‌ها از جمله سیگنال‌ های مغزی، سیگنال‌ های قلبی، سیگنال ‌های عضله ای و سیگنال‌ های چشمی اشاره نمود.

نرم افزار فیلد دو (Field II) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی: این نرم افزار یک تولباکس از نرم افزار متلب می باشد که برای تصویربرداری فراصوت پزشکی توسعه داده شده است. به وسیله نرم افزار field II می توان محیط تصویربرداری فراصوت شامل آرایه ارسال، آرایه دریافت، پاسخ ضربه ارسال و دریافت و بافت بیولوژیکی را پیاده سازی کرد. در نرم افزار فیلد دو (Field II) قابلیت پیاده سازی الگوریتم های تصویربرداری فراصوت پزشکی مانند الکورتیم تاخیر و جمع و الگوریتم مینیمم واریانس وجود دارد.

نرم افزار AnyBody برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی: در بین نرم‌افزارهای موجود در زمینه ‌ی مدلسازی اسکلتی-عضلانی یکی از نرم افزار های تخصصی مهندسی پزشکی نرم افزار AnyBody می باشد. نرم‌افزار مدل‌سازی AnyBody به عنوان قوی‌ترین ابزار مدل‌سازی و شبیه سازی اسکله بدن می باشد. این نرم افزار همیچنین دارای قابلیت مدلسازی بخشی از اسکله بدن مانند مدلسازی یک دنده یا مدلسازی مهره ای از ستون  فقرات بدن می باشد.

نرم افزار پروتئوس (Proteus) برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی: پروتئوس نرم افزاری است جهت شبیه سازی ریزپردازنده ‌ها، ایجاد شماتیک و طراحی برد مدارهای چاپی یا به عبارتی دیگر، یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در شبیه سازی و طراحی مدارهای آنالوگ و دیجیتال است. پروتئوس به دو محیط ISIS و ARES تقسیم می ‌شود. بخش ISIS برای ترسیم و تست مدارهای الکترونیکی و بخش ARES برای تهیه نقشه ‌ی مدارهای تست شده در محیط ISIS است.

پایگاه های معتبر مقالات برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

پایگاه معتبر فارسی برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی:

  1. فصل نامه علمی پژوهشی مهندسی زیست پزشکیاین ژورنال به صورت فصلی توسط انجمن مهندسی پزشکی ایران منتشر خواهد شد. حوزه های مختلف این ژورنال شامل پردازش سیگنال پزشکی، پردازش تصویر پرشکی، پردازش تصویر فراصوت، لیزر و صوت، مدلسازی سیستم های بیولوژیکی و کلا مباحث مربوط به دنیای مهندسی پزشکی می باشد.

پایگاه معتبر انگلیسی برای انجام پایان نامه مهندسی پزشکی:

مهم ترین پایگاه های مقالات مهندسی پزشکی بر اساس اثربخش بودن، سطح مقالات و تعداد ارجاعات به صورت زیر دسته بندی می شود:

  • IEEE : این پایگاه همان­طور که از نام آن بر می آید (موسسه ی مهندسین برق و الکترونیک آمریکا) به طور منحصر به فرد مربوط به مهندسی برق و پزشکی است و تمامی زمینه های آن را پوشش می دهد.
  • Science Direct: پایگاه الزویر نیز یکی از دیگر از مفیدترین منابع مقاله به حساب می آید که حوزه های مختلف علوم مهندسی، پایه، انسانی و پزشکی را شامل می شود.
  • Springer: این پایگاه نیز همچون الزویر تمامی زمینه های علم را شامل می شود که به تازگی مقالات با کیفیتی در زمینه ی مهندسی پزشکی در آن به چاپ می رسد.
  • Taylor and Francis: این پایگاه متعلق به علوم مهندسی است که مقالات چاپ شده ی آن در ارتباط با مهندسی پزشکی از کارایی بالایی برخوردار است که تعداد ارجاعات به آن نیز بالاست.

نحوه ی انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

معمولا انجام پایان نامه مهندسی پزشکی در شش فصل نگارش می شود:

  • مقدمه
  • تعریف مسئله و پیش نیازهای تحقیق
  • مروری بر مطالعات پیشین
  • ارائه روش جدید پیشنهادی با انتخاب عنوان مناسب (برای پایان نامه)
  • شبیه سازی
  • نتیجه گیری و پیشنهادات

فصل های پایان نامه مهندسی پزشکی

هر فصل باید با مقدمه شروع شود. در این زیر فصل لازم است مباحثی که در آن فصل مورد بررسی قرار می ‌گیرد شرح داده شود. به‌ طور مشابه هر فصل باید دارای زیرفصل نتیجه‌گیری باشد که خلاصه‌ی بحث و همچنین ارتباط فصل با فصل ‌های بعد را مشخص کند. مثالی از عناوین فصل ‌های مختلف به ‌شرح زیر است:

مقدمه: در این فصل به‌صورت توصیفی و با مرجع نگاری فراوان بحث و بررسی انجام شده و از آوردن معادلات ریاضی پرهیز شود. لازم است این فصل حداقل دارای زیر فصلهای زیر باشد:

پیشگفتار: زیر فصل مقدمه در فصل مقدمه، پیشگفتار نام دارد.

تاریخچه: پیدایش موضوع مورد بررسی به‌ترتیب سال وقوع و انگیزه‌ های این فعالیت‌ ها مطرح شود و به این وسیله یک دور نمای تاریخی از تحوّل علمی ایجاد شده ارائه گردد. مزایا و ضرورت بکارگیری روشهای مورد بررسی و اینکه در کجا و به‌ چه دلیل بهتر است از این روشها استفاده شود توضیح داده شود.

نقد و بررسی شیوه‌های نوین: در اینجا روش ‌های موجود اخیر که در راستای کار شما هستند باید به ‌طور مختصر مرور شوند. چیزی شبیه نقد بررسی که در مقدمه مقالات مجلّات پژوهشی وجود دارد با ذکر مراجع خیلی جدید در اینجا آورده شود. بیان نقاط قوت و محدودیت‌های روش‌های بحث شده ضروری است. در این بررسی باید به ‌شیوه بیانی شرح داده شود که مشخصا با انجام چه کار و با استفاده از چه اسلوبی و با چه هزینه و یا مصالحه‌ای به‌پیشرفت مورد نظر دست یافته ‌اند. خصوصاً روی نقاط ضعفی از کارهای اخیر موجود تأکید نمایید که فعالیت شما که بعداً تشریح خواهد شد آن نقاط ضعف را ندارد.

هدف از انجام پژوهش: مسئله‌ی مورد نظر که قرار است در این پژوهش مشخصاً بررسی و حل گردد را در این قسمت ترجیحاً به‌صورت بیانی تعریف نمایید و هدف از انجام آنرا توضیح دهید. مشخصاً به‌کارهایی که می‌خواهید آن را بهبود دهید اشاره کنید.

اهمیت موضوع پژوهش و کاربردهای آن: در اینجا با اشاره به‌ نقاط ضعف کارهای اخیر انجام شده که می‌ خواهید آنرا برطرف کنید، اهمیّت انجام آنرا از دیدگاه نظری و کاربردی بیان کنید و توجیه لازم را برای کار انجام شده (در پایان‌نامه ارشد مهندسی پزشکی) و یا کاری که قرار است انجام دهید (در پیشنهاد رساله دکتری مهندسی پزشکی) ارائه دهید.

نوآوری پژوهش: در این قسمت مشخصاً دستاوردهای علمی بدست آمده (در پایان‌نامه ارشد مهندسی پزشکی) و یا قابل انتظار (در پیشنهاد رساله دکتری مهندسی پزشکی) را به‌ طور فهرست وار و با توضیح مختصر برای هر یک بیان کنید. همچنین در اینجا باید با اشاره‌ی مقایسه‌ ای از دیدگاه ‌های مختلف به‌کارهای انجام شده در جدید ترین مقالاتِ مرتبط، ویژگی‌های ممتاز کار خود را نسبت به آنها بیان کنید. برای مثال بگویید برخلاف مرجع  در روش پیشنهادی این پایان‌نامه چنین و چنان فرضی لازم نیست و از طراحی انجام شده در این پایان نامه در چنین و چنان شرایط به این و آن دلیل عملکرد مطلوب‌ تری انتظار می رود. در این ‌جا تنها مراجع مهم و جدید باید مقایسه شوند.

ساختار گزارش: به‌طور مختصر بیان نمایید که در هر یک از فصول پایان نامه چه چیزی بیان می ‌شود و ارتباط آنها با هم چیست.

تعریف مسئله و پیش نیازهای تحقیق: در این فصل مسئله مورد بررسی بصورت ریاضی تعریف گردد و مفاهیم اولیه‌ی مورد نیاز با انتخاب عنوان مناسب ارائه شود. در این فصل تنها به‌طور مختصر مواردی ارائه شوند که مستقیماً در فصول آینده مورد استفاده قرار گرفته باشند.

مقدمه: مقدمه‌ی هر فصل موضوعاتی که در آن فصل می ‌آید را معرفی می‌کند و نیز تلویحاً دلیل اینکه چرا این فصل اینجاست و دلیل ارائه‌ی این مطالب و ارتباط آنها با یکدیگر و نیز ارتباط آنها را با فصل قبل و بعد را بیان می ‌کند به ‌طوری‌که پیوستگی مطالب از فصلی به فصل دیگر را حفظ نماید.

زیر فصل با عنوان مناسب: با چند جمله در ابتدا و انتهای هر زیر فصل و نیز با توضیح در مقدمه‌ی فصل پیوستگی و ارتباط بین زیر فصل‌ها را حفظ کنید.

نتیجه گیری: زیر فصل نتیجه‌گیری در هر فصل نباید تکرار مقدمه باشد بلکه باید بحث روی نتایج آن فصل و ویژگی‌ های مهم آنها، اهمیت نسبی مباحث، و نیز ارتباط محل بکارگیری آن نتایج در فصول دیگر را شامل شود. در اینجا باید مقایسه ‌ای از ویژگی‌ها و محدودیتهای هر یک از روشهای بحث شده ارائه شود و اینکه با چه قیمتی بهبودی حاصل شده است و اینکه کجا مناسب تر است استفاده شود، نه اینکه مانند مقدمه‌ی فصل عناوین مطالب مطرح شده در آن فصل را معرفی کند.

مروری بر مطالعات پیشین

مقدمه: رجوع شود به توضیحات مقدمه فصل قبل

نقد و مقایسه‌ ی آخرین فعّالیت ‌های مرتبط انجام شده و به ‌روز با انتخاب عنوان مناسب برای حل مسئله تعریف شده در بخش قبل و یا مسئله تعمیم یافته.

بررسی زمینه‌های کاربردی موضوع

نتیجه گیری

ارائه روش جدید پیشنهادی با انتخاب عنوان مناسب (برای پایان نامه)

مقدمه

ارائه‌ی ریاضی روش پیشنهادی با انتخاب عنوان مناسب

….

نتیجه گیری

شبیه سازی: در این فصل برای تأیید نتایج نظری بدست آمده در فصل قبل، وجود شبیه‌سازی ضروری است.

مقدمه

….

نتیجه گیری

نتیجه‌گیری و پیشنهادها:

نتیجه گیری: این زیرفصل باید به ‌مقایسه‌ ی کلی و نتیجه گیری از فعالیت‌های ارائه شده در فصول قبلی اختصاص داده شود. در پایان نامه دستاوردهای پژوهش و نقاط قوت و نیز محدودیت های روش‌های نوین ارائه شده در مقایسه با روشهای موجود بیان گردد به‌ طوری که برای خواننده روشن شود تنها در چه شرایطی روش پیشنهادی مناسب است.

پیشنهادها: این زیرفصل در برگیرنده‌ی لیست فعالیت ‌های پژوهشی آینده در جهت بهبود این پژوهش و یا پژوهشی بسیار مرتبط است. برای هر یک از موارد پیشنهادی یک زیر فصل بدهید و صورت مسئله‌ی آنرا دست کم در یک بند به‌ طور مبسوط تعریف نموده و تمامی مراجع جدید و یا مراجع کلیدی را که می‌ توانند راه گشا باشند و نیز مراجعی که می ‌توانند برای انجام این کار از آنها ایده گرفت را قید کنید. مطالبی را به ‌عنوان زیر فصل مطرح کنید که بتوان آنرا دست‌کم به‌صورت یک پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد تعریف کرد

 

موضوعات پیشنهاد شده برای پایان نامه رشته مهندسی پزشکی :

بهبود الگوریتم SPIHT و تلفیق آن با روشهای کدینگ اطلاعات در سیگنال ECG دو بعدی شده
ارزیابی روش‌های اندازه‌گیری پیوسته و ناپیوسته ICP غیرتهاجمی روی بیماران تومور مغزی
آشکارسازی رگهای خونی در تصاویر شبکیه توسط تبدیل کرولت و عملگرهای مورفولوژی با المانهای چند-ساختاری
مانیتورینگ نوترون در راکتور تحقیقاتی HWZPR مرکز تحقیقات و تولید سوخت هسته‌ای اصفهان با استفاده از شبیه‌سازی مونت کارلو و مقایسه نتایج بدست آمده با داده‌های تجربی
آنالیز تصاویر الکتروفورز ژل دوبعدی از نمونه‌های بیولوژیکی
تخمین سیگنال پتانسیل برانگیختگی بینایی توسط شبکه عصبی
بهبود دسته‌بندی انواع مختلف سلولهای موجود در تصویر رسوب ادرار با استفاده از طبقه‌بندی‌کننده بیز
آشکارسازی رگ‌های شبکیه با استفاده از تبدیل رادون
سنتز و تعیین خواص نانوذرات برپایه پلی اسید متاکریلیک و مشتقات پلی اتیلن گلیکول به روش پلیمریزاسیون رادیکالی پراکنشی
مطالعه تغییرات تخلخل فیلم مخلوط پلی‌وینیل‌الکل و آلجینات
استخراج پتانسیل‌های برانگیخته تک‌ثبت به روش تنظیم زیرفضا
طراحی و ساخت پمپ قابل کنترل برای تولید جریان فیزیولوژیکی
سه بعدی سازی تصاویر پزشکی
تهیه قطعات آلومینایی متخلخل به منظور کاربردهای پزشکی
تحلیل تنش ریز ساختار استخوان فشرده
بهبود و تعیین دقت تفکیک‌پذیری یک سیستم مقطع‌نگاری امپدانس الکتریکی
بهبود آشکارسازی تومور توسط شبیه‌سازی تکنیک الاستوگرافی التراسونیک
ضبط تصاویر ویدیویی و پردازش و آماده‌سازی آن برای یک پروتز بینایی قابل کاشت
گسترش سیستم ارتباطی بین مغز انسان و کامپیوتر برای افراد قطع دست و یا فلج دست با استفاده از شبکه‌های عصبی
تشخیص اراده حرکت های بازو و بستن پنجه یک دست از سیگنال های مغزی با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی
تحلیل و بررسی پارامترهای فیزیکی و هندسی تومور در فرآیند گرماافزایی (Hypethezmig) سوختن
بررسی عواملی که اضمحلال استخوانی را سبب می‌شوند با استفاده از تئوری‌های بازسازی(Remodeling)
شناسایی دینامیک سیستم مفصل ساعد با استفاده از سیگنال الکترومایوگرام سطحی ساعد به روش فازی عصبی
استخراج و ارزیابی اطلاعاتی ویژگیهای پتانسیل های عمل و سیگنالهای سلول عصبی حلزون باغی، به منظور طبقه‌بندی رفتار قبل و بعد از تحریک مغناطیسی ELF
بررسی توزیع تنش در یک تثبیت‌کننده ستون مهره‌ای به روش اجزاء محدود
بررسی و تحلیل پایداری سیستم هیدرولیک دستگاه همودیالیز جهت بهینه‌سازی عملکرد سیستم
مدل ریاضی و کامپیوتری سیستم قلب و عروق انسان
طراحی سیستم ثابت کننده خارجی جهت ترمیم شکستگی استخوان تیبیا(TIBIA) و بررسی تغییر فرم و ضعف استخوان
ارائه مدلی جهت پیش‌بینی تغییرات حجم پلاسماء غلظت سرمی سدیم و اوره خون در طی دیالیز
طراحی و ساخت یک سیستم ارتباط عصبی دو سویه (تحریک-ثبت) خارج سلولی بخش ۱: تحریک
ارائه یک روش کارا جهت تخمین مکانی منابع توزیع شده مغزی در حین تصورات حرکتی
طراحی و اجرای الگوریتم مناسب به منظور تصحیح اثر تضعیف پرتوها در تصویرگیری پزشکی هسته‌ای از قلب و مقایسه نتایج با داده‌های تجربی
مدلسازی روش‌های ایمونوتراپی و رشد سلول‌های سرطانی با استفاده از روش‌های آماری و هوش مصنوعی
مدل‌سازی سیستم ایمنی مبتنی بر پیش‌بینی مراحل پردازش آنتی‌ژن با استفاده از روش‌های یادگیری ماشین
پردازش اعداد تصادفی تولیدی توسط افراد به عنوان روشی جهت بازشناسی در زیست‌سنجی
طراحی سخت‌افزار فشرده ساز سیگنال‌های عصبی استخراج شده از الکترودهای کاشته شده در بدن موجود زنده
بهبود نسبت سیگنال به نویز در تصاویر فراصوت پزشکی با استفاده از تبدیل فوریه کسری
کدینگ سیگنال ECG جهت بهبود فشرده‌سازی به منظور استفاده در پزشکی از راه دور
روش ترکیبی اجزای محدود و اجزای مرزی در بازسازی تصاویر سه‌بعدی سیستم‌های مقطع‌نگاری امپدانس الکتریکی برای کاربردهای پزشکی
طراحی یک واسط ارتباطی بین انسان و رایانه بر پایه سیستم‌های فازی
بکارگیری سیگنال EEG در تشخیص خواب‌آلودگی هنگام رانندگی با استفاده از تکنیک‌های شناسایی آماری الگو
مدلسازی حرکت سالمندان به منظور جلوگیری از زمین‌خوردگی بر اساس تصاویر ویدیوئی دریافتی از حرکت آنها
ارائه یک روش نوین ترکیبی برای قطعه‌بندی در تصاویر پزشکی
طراحی و ساخت داربست نانوکامپوزیتی PLGA/کیتوزان و ارزیابی تمایز سلول‌های بنیادی مزانشیمی بر روی آن جهت مهندسی بافت عصب
طراحی و ساخت سیستم ارسال و دریافت سیگنال به آرایه های محدب برای تصویرنگاری ماورا صورت پزشکی”
پیش بینی مرگ ناگهانی قلبی از روی سیگنال ECG و HRV با استفاده از پردازش های زمان – فرکانس”
فشرده سازی تصاویر اولتراسوند پزشکی جهت کاربردهای ذخیره سازی و ارسال اطلاعات”
فشرده سازی تصاویر اولتراسوند پزشکی جهت کاربردهای ذخیره سازی و ارسال اطلاعات”
استخراج ویژگی و فشرده سازی سیگنال ECG برای سیستم های پزشکی از دور”
سنتز شیمیایی نانوکامپوزیت هیدروکسی آپاتیت/کیتوزان برای کاربردهای پزشکی و دندان پزشکی
تهیه و ارزیابی داربست کامپوزیتی PLGA/nano-BCP برای مهندسی بافت استخوان”
بررسی توزیع فراوانی حاملگی خارج رحمی و عوامل مرتبط با ان در بیماران مراجعه کننده به مرکز اموزشی – درمانی دزیانی گرگان در طی سالهای ………….
بررسی شایعترین علل تشنج در نوزادان بستری شده در بخش نوزادان بیمارستان طالقانی گرگان طی سالهای ………..
بررسی میزان اضطراب در مراقبین پرواز برج مراقبت فرودگاه …………
بررسی تاثیر پانسمان بر کاهش میزان عفونت زخم در اعمال جراحی تمیز در بیماران مراجعه کننده به مرکز اموزشی درمانی………. اذر شهرستان ………….
بررسی مقایسه ای زمان جداشدن بندناف با استفاده از دو روش شیر مادر و الکل اتیلیک درمراقبت از بندناف
بررسی ارتباط تغییرات ازمایشگاهی با سطح هوشیاری در مصدومین مغزی مراجعه کننده به مرکز اموزشی …………. در طی ………..
بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر تمایل مادران باردار به انتخاب روش زایمان
تعیین میزان شیوع میگرن در دانش اموزان دبستانی شهر گرگان در سال تحصیلی ………
بررسی سطح غلظت روی سرم در کودکان مدراس استثنایی استان…….
بررسی میزان ید شیر مادران شیرده مراجعه کننده به مرکز اموزشی درمانی ……… در سال …..
بررسی فراوانی یافته های گرافی قفسه سینه و بالینی در بیماران بزرگسال بستری شده با پنومونی در بیمارستان ……… شهرستان …………
بررسی میزان ید ادرار مادران شیرده مراجعه کننده به مرکز اموزشی درمانی …………
بررسی فراوانی نقص انزیم G6PD در نوزادان زنده متولد شده در بیمارستان دزیانی شهرستان ………..
بررسی ایمنی سرولوژیکی پرسنل حرفه های پزشکی نسبت به هپاتیت B در مراکز اموزشی درمانی شهر ………..
بررسی اثرات اموزش چهره به چهره در کاهش تداخلات دارویی نسخ بیمه ای پزشکان گرگان در …..
بررسی شایع ترین علل منجر به هیسترکتومی های انجام شده طی سالهای ……
بررسی نوع درمان و نتایج بهبودی بیماران مبتلا به پرتز در استان ……….. طی سالهای …………
بررسی وضعیت سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی …………..
تعیین درصد تجویز غیرمنطقی سفالوسپورین نسل سوم در درمان گاستروانتریت حاد اطفال در نسخ پزشکان عمومی …………
بررسی شیوع دوقلویی و عوامل وابسته به ان در زنان باردار مراجعه کننده به مراکز اموزشی درمانی ……….
بررسی مقایسه ای تاثیر درمانی رژیمهای خوراکی ۱۰-۷ روزه سفالکسین ، امپی سیلین ، اموکسی سیلین و سفیکسیم ،در درمان سیستیت بدون عارضه در زنان حامله شهرستان …
بررسی میزان اثربخشی داروی پرمترین در درمان بیماران مبتلا به شپش سر در مناطق روستایی – شهری شهرستان ……..
بررسی وضعیت سلامت روان دانش اموزان دوره متوسطه (دبیرستانی) شهر ………..
مقایسه اثر دو انتی بیوتیک کفلین و کلیندامایسین در پیشگیری از عفونت زخم در اعمال جراحی تمیز- الوده شکم در بیماران مراجعه کننده به مرکز اموزشی-درمانی ……….
بررسی فراوانی نسبی هیپرپلای اندومتر و عوامل خطرساز ان در سنین حول و حوش یائسگی در مراجعین با شکایت خونریزی غیرطبیعی واژینال ( AUB ) به درمانگاه بیمارستان………..
بررسی روند سه ساله وضعیت بهبودی و پیش اگهی بیماران مبتلا به کانسر پستان تحت درمان در مراکز تشخیصی و درمانی شهرستان …..
بررسی میزان عوارض حاملگی در بیماران مبتلا به پره اکلامپسی شدید واکلامپسی بستری شده در مرکز اموزشی – درمانی …………
بررسی شیوع اوتیت سروز ( OME ) در دانش اموزان مدارس ابتدایی و مهدکودکهای شهر……… در سنین ………
بررسی ارتباط میزان دفع پروتئین ادرار در ۲۴ ساعت با نسبت پروتئین به کراتی نین در یک نمونه ادراری در زنان مشکوک به پره اکلامپسی
بررسی ارزش تشخیصی اندازه گیری تروپونین I به روش Rapid (ایمونوکروماتوگرافی) در تشخیص انفارکتوس حاد میوکارد در بیماران مراجعه کننده به مرکز ………..
بررسی عوامل موثر بر تشنج کودکان در بیمارستان ………….
بررسی بروز اختلالات هدایتی قلب و عوامل مربوط به ان در مبتلایان به انفارکتوس حاد میوکارد بستری در بخش قلب و CCU مرکز اموزشی – درمانی ……….
بررسی عوامل موثر بر سقط خودبه خودی در زنان مراجعه کننده به مرکز اموزشی – درمانی ……….. در نیمسال دوم…..
بررسی شیوع اختلالات افسردگی در دوران بارداری و عوامل مرتبط با ان در زنان باردار مراجعه کننده جهت کنترل بارداری به مراکز بهداشتی – درمانی شهر………..
بررسی فراوانی اکنه استروئیدی در مبتلایان به اکنه مراجعه کننده به کلینیک تخصصی پوست بیمارستان …..
بررسی شایع ترین علل ایجاد کننده ملاسما در بیماران مبتلا به ملاسما مراجعه کننده به کلینیک تخصصی پوست بیمارستان …….
تعیین سطح سرمی هورمون پاراتیروئید در بیماران دیالیزی مرکز دیالیز بیمارستان ………..
بررسی تاثیر تزریق کورتیکواستروئید به زنان در معرض زایمان زودرس جهت کاهش سندرم دیسترس تنفسی در نوزادان متولد شده در ……………
بررسی فراوانی عوامل خطر انژین صدری ناپایدار در بیماران بستری در بخش قلب مراکز اموزشی درمانی ……
بررسی فراوانی اختلالات خودایمنی (الوپسی اره اتا، دیابت تیپ ۱ و اختلالات تیروئید)در بیماران ویتیلیگو مراجعه کننده به درمانگاه پوست بیمارستان ……….
بررسی مقایسه ای میزان افسردگی در زنان استفاده کننده از قرص های ضدبارداری خوراکی ( OCP ) و روش طبیعی برای جلوگیری از بارداری در مراکز بهداشتی – ………..
بررسی الگوی رشد جسمانی دانش اموزان ابتدایی پایگاههای تحقیقات جمعیتی شهر …….
بررسی شیوع الودگی به عفونتهای HBV & HIV , HCV در معتادین زندان شهرستان …….
بررسی شیوع سندرم فرسودگی شغلی در پرسنل درمانی سه بیمارستان وابسته ( ۵ اذر ، طالقانی ، دزیانی ) به دانشگاه علوم پزشکی ……….
بررسی فراوانی خود درمانی در برخورد با ضایعات پوستی در معلمین شهر ………
بررسی حساسیت و ویژگی سونوگرافی در تشخیص سنگ مجرای صفراوی مشترک همراه در بیماران مبتلا به سنگ کیسه صفرا در بیمارستان ………..
بررسی عوارض حین بستری پس از ازوفاژکتومی در بیماران مبتلا به کانسرمری مراجعه کننده به بیمارستان ……..
بررسی شیوع هیپوتیروئیدی مادرزادی درنوزادان مبتلا به ایکترطول کشیده بستری شده درمرکزاموزشی درمانی کودکان ………
بررسی یافته های سونوگرافی دستگاه ادراری در بیماران مبتلا به هیپرپلازی خوش خیم پروستات در مرکز اموزشی – درمانی ۵اذر گرگان در طی سالهای ۸۲-۱۳۷۸
بررسی الگوی رشد جسمی کودکان دبستانی روستایی شهرستان ……..
بررسی فراوانی اختلالات خونریزی رحمی و دردهای لگنی پس از لوله بستن در بین زنان مراجعه کننده به درمانگاه بیمارستان …………. شهرستان …………
بررسی اثرات اموزش چهره به چهره درکاهش تداخلات دارویی نسخ بیمه ای پزشکان شرق و غرب استان ……….
بررسی میزان اعتماد به نفس و ارتباط با برخی عوامل وابسته در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی …….
بررسی سنجش تراکم استخوان و برخی عوامل موثر بر ان در مراجعین به مراکز سنجش تراکم استخوان …… ………..
بررسی شیوع ماکروزومی و برخی عوامل موثر بر آن در خانمهای باردار مراجعه کننده جهت زایمان به مراکز اموزشی-درمانی ……..
بررسی موارد عفونت فضای دور لوزه در مراجعین به مراکز اموزشی درمانی …………طی سالهای …..
بررسی شیوع سپسیس زودرس نوزادی در نوزادان ترم متولد شده از مادران دچار پارگی زودرس کیسه اب مراجعه کننده به مراکز اموزشی درمانی…………..
بررسی میزان شیوع شپش سر و گال در بیماران مراجعه کننده به کلینیک پوست بیمارستان ………….
بررسی شیوع HBSAg + بر بیماران بستری شده بعلت زردی در مرکز اموزشی درمانی ……….
بررسی فراوانی و انواع انتی بیوتیکهای تجویز شده در بچه های زیر ۱۶ سال در نسخ بیمه ای پزشکان ………
بررسی میانگین افزایش وزن دوران بارداری و میانگین BMI اولیه مادران باردار و ارتباط ان با نتیجه بارداری در مادران باردار مراجعه کننده به بیمارستان ………….
بررسی میزان تاثیر اریترومایسین در درمان پتریازیس روزه آ ( PR ) در مراجعه کنندگان به درمانگاه بیمارستان ………
بررسی میزان و علل تجویز خون و فراورده های ان در بیماران بستری در مرکز اموزشی – درمانی ……….
بررسی پنج ساله شیوع اوتیت سروز ( OME ) و برخی عوامل موثر بران در بیماران ادنوتونسیلکتومی شده مرکز اموزشی درمانی …….
مقایسه نتایج درمانی دو روش (گچ گیری اسپایکای فوری) و (کشش – گچ گیری اسپایکای ثانویه) در درمان شکستگی ران اطفال بستری شده در بیمارستانهای ………
بررسی تاثیر اموزش چهره به چهره در مورد خودازمایی پستان ( BSE ) در میزان اگاهی و عملکرد زنان بالای ۱۵ سال مراجعه کننده به مرکز بهداشتی درمانی شماره ………
بررسی متوسط زمان مشاوره پزشکان عمومی ( Consultation time ) در شهر ……..
بررسی کیفی تداخلات دارویی در نسخ بیمه ای پزشکان شرق و غرب استان ………….
بررسی میزان شیوع الودگی با شپش سر و برخی عوامل مرتبط با ان در دانش اموزان مقطع ابتدایی شهر …..
بررسی شیوع عفونت های زودرس نوزادی در نوزادان متولد شده در بیمارستان اموزشی-درمانی ………. و تعیین توزیع فراوانی یکسری از عوامل خطرساز و یافته های پاراکلینیک مربوطه
بررسی توزیع و فراوانی انواع ضایعات گوش و عوامل موثر بر ان در جانبازان استان….
مقایسه شیوع افسردگی در بخشهای تخصصی بیمارستان اموزشی – درمانی ….
بررسی مقایسه ای میزان تمایلات سایکوتیک در مصرف کنندگان حشیش با افراد غیر مصرف کننده (سالم) در سطح شهرستان…..
بررسی توزیع طوایف مختلف نژاد ترکمن در مبتلایان به سرطان مری در ….
بررسی میزان اعتماد به نفس و ارتباط ان با برخی از عوامل وابسته در دانش اموزان دبیرستانی شهرستان …….
بررسی توزیع فراوانی نوزادان با وزن کم موقع تولد و برخی عوامل مرتبط با ان در مرکز اموزشی درمانی …….
بررسی تاثیر جنس بر مولفه های دیسترس جنینی در متولدین مرکز اموزشی درمانی ………….
بررسی پیش اگهی ۶ ماهه بیماران بستری شده با تشخیص انژین صدری ناپایدار در مرکز اموزشی درمانی ۵ اذر ……….
بررسی میزان متوسط سطح هموگلوبین و هماتوکریت و برخی از عوامل موثر بران در زنان باردار مراجعه کننده به زایشگاه مرکز اموزشی درمانی ……….. در فاصله زمانی ………..
بررسی شاخص توده بدنی و اختلالات عملکرد تیروئید در بیماران مبتلا به تیروئیدیت هاشیموتو در شهرستان …..
بررسی اختلالات شخصیتی در زندانیان مرد ۲۰-۳۵ ساله شهرستان ………
بررسی علل بستری شدن بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور در مرکز اموزشی درمانی کودکان ………
بررسی فراوانی بتا تالاسمی مینور در مراجعه کنندگان قبل از ازدواج در …….
بررسی اپیدمیولوژیک بیماران مبتلا به هپاتیت در مرکز اموزشی درمانی …….
بررسی توزیع نرمال اندکسهای رشدی نوزادان در بدو تولد بر اساس سن حاملگی در بیمارستان …………..
بررسی اختلالات هماتولوژیک در بیماران مبتلا به اختلال عملکرد تیروئید در مراجعه کنندگان به ازمایشگاه مرکز اموزشی درمانی …………..
بررسی میزان شیوع اختلال افسردگی دختران نوجوان و ارتباط ان با بلوغ در مدارس راهنمایی دخترانه شهر …….. در سال تحصیلی ……..
بررسی عوارض شایع ناشی از مصرف قرصهای ضد بارداری خوراکی در خانمهای مراجعه کننده به ایستگاه تحقیقات جمعیتی شهرستان ……………..
نقش انتی بیوتیک در پیشگیری از عفونت ادراری بعد از سنگ شکنی با امواج ضربه ای از خارج از بدن ( ESWL ) در بیماران مبتلا به سنگ کلیه با ادرار استریل
نقش انتی بیوتیک در پیشگیری از عفونت ادراری بعد از پروستاتکتومی از طریق مجرا ( TURP ) در بیماران مبتلا به هیپر پلازی خوش خیم پروستات ( BPH ) با ادرار استریل
بررسی میزان فراوانی انجام اپی زیوتومی و عوارض زودرس ناشی از ان در زایمانهای انجام شده در بیمارستان ………….
بررسی ارتباط بین گروههای خونی و اسم در بیماران مراجعه کننده به کلینیک فوق تخصصی ریه در بیمارستان ………
بررسی اپیدمیولوژیک بیماران مبتلا به فلج ایدیوپاتیک عصب هفتم ( Bell`s Palsy ) در شهرستان ………. .
بررسی ارتباط سرطان سینه با استرسهای قبلی فرد
بررسی شاخصهای اپیدمیولوژیک بیماری التهابی روده در شهرستان …… از ابتدای فروردین ماه ….. تا پایان اسفندماه …..
بررسی فراوانی ایمنوهیستوشیمیایی پروتئین p53 در ادنو کارسینومای کولور کتال در بیماران مراجعه کننده به مرکز اموزشی درمانی …….
مقایسه اثر درمانی دو روش مانور فیزیکی و درمان دارویی در درمان سرگیجه وضعیتی خوش خیم
بررسی فراوانی سزارین در خانمهای زیر ۴۵ سال پزشک ، دندانپزشک ، پرستار و ماما شاغل در شهر ….
بررسی مقایسه ای میزان شیوع استرس در دو گروه پرستاران بیمارستان ……. و دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی……
بررسی اختلالات شخصیتی در دانش اموزان دبیرستانی دختر شهر ……
بررسی میزان موفقیت ریشه کنی هلیکوباکتر پیلوری با درمان چهار دارویی بیسموت ، مترونیدازول ، امپرازول ، اموکسی سیلین در مبتلایان به زخم پیتیک مراجعه کننده به بیمارستان……
بررسی فراوانی یافته های ترانس کرانیال داپلر در بیماران مبتلا به استروک ایسکمیک بستری شده در بیمارستان ……
بررسی سطح فریتین سرم در دو گروه بیماران تالاسمیک با دریافت دسفرال زیر جلدی و گروه بیماران تالاسمیک با دریافت دسفرال زیر جلدی به همراه دسفرال وریدی در هنگام تزریق خون در بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمارستان طالقانی شهرستان …..
بررسی تاثیر تغییرات وزن مادر در سه تریمستر ( و عوامل وابسته به ان) به وزن بدو تولد نوزاد در دو مرکز بهداشت شهری و دو مرکز بهداشت روستایی استان گلستان
بررسی توزیع فراوانی مشاهدات حین عمل جراحی در مراجعین با شکم حاد به مرکز اموزشی – درمانی ۵اذر ……
بررسی ایمنوهیستو شیمیایی پروتئین P53 در بیماران مبتلا به سرطان معده مراجعه کننده به بیمارستان .. ….
بررسی اثر اسپلنوکتومی بر روی نیاز به تزریق خون در بیماران بتا تالاسمی مراجعه کننده به مرکز اموزشی درمانی اطفال ……
بررسی عوامل جانبی داروی ایزوتروتینوئین در بیماران مبتلا به اکنه مراجعه کننده به کلینیک ….. و کلینیک خصوصی شهرستان …..
بررسی رابطه کهیر مزمن با عفونت هلیکوباکتر پیلوری در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان …..
بررسی تاثیر شروع زودهنگام اهن پروفیلاکسی در پیشگیری از انمی فقر اهن در شیرخواران ترم
بررسی تاثیر شروع زود هنگام اهن پروفیلاکسی در پیشگیری از انمی فقر اهن در شیر خواران پره ترم
بررسی ارتباط سرطان پستان با عوامل قاعدگی و تولید مثلی در خانمهای مبتلا به سرطان پستان مراجعه کننده به بیمارستانهای ……..شهر ……
بررسی فراوانی کشت خون مثبت در مرکز اموزشی درمانی ……
بررسی فراوانی نسبی برخی عوامل مادری موثر در ایجاد عفونت زودرس نوزادی در نوزادان متولد شده در بیمارستان . …… .
بررسی فراوانی سابقه و وجود افت دهانی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و ارتباط ان با برخی عوامل مستعد ساز
بررسی فراوانی ایکتر روز اول نوزادی و علل ان در نوزادان متولد شده در بیمارستان …..
بررسی فراوانی اختلال خلقی دو قطبی تیپ I ( BMD ) و فراوانی اپیزودها و برخی عوامل مربوط به ان در بیماران مراجعه کننده به بخش اعصاب و روان بیمارستان ……..
بررسی مقایسه ای سابقه عمل جراحی ادنوتو نسیلکتومی در دانش اموزان مبتلا به اوتیت میانی و افراد سالم سنین ۱۴-۱۰ سال مدارس شهر ……..
تعیین توزیع فراوانی یافته های هیستوپاتولوژیکی بیوپسی کبد و ارتباط ان با یافته های سرولوژیک و سطح سرمی انزیم های کبدی در بیماران مبتلا به هپاتیت B مزمن در مرکز اموزشی درمانی …….
بررسی ساختار متدولوژی تحقیق پایان نامه های فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی …….
بررسی میزان اگاهی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ……. نسبت به بیماری ایذر در سال تحصیلی ……
بررسی میزان شیوع ، شدت و برخی از عوامل خطر افرین رتینوپاتی نارسی ، در نوزادان نارس ترخیص شده از بیمارستان ……
بررسی فراوانی اشکال بالینی عفونت در بیماران دیابتی بستری در مرکز اموزشی درمانی …..
نقش انتی بیوتیک پروفیلاکتیک در کاهش میزان عفونت کاتتر ورید مرکزی (شالدون) در بیماران دیالیزی مراجعه کننده به ……
بررسی توزیع فراوانی دیابت ، نارسایی مزمن کلیوی،مصرف کورتیکوستروئیدو سایر داروهای سرکوب کننده ایمنی و بدخیمی ، در بیمارانی که با تشخیص سل ریوی از ابتدای سال …… تا انتهای سال ….. در بیمارستان ….. شهرستان…… بستری بوده اند
مقایسه ایجاد اریتمی و میزان عملکرد بطنی بین گروه دریافت کننده استرپتو کیناز و گروه عدم دریافت این دارو در بیماران مبتلا به انفارکتوس قلبی مراجعه کننده به بیمارستان ……
تعیین ارزش تست CRP در تشخیص سریع باکتریوری و باکتریمی پس از سنگ شکنی برون اندامی در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ……
بررسی عفونتهای کشت مثبت در بیماران بستری در ای سی یو در مرکز اموزشی درمانی ……
بررسی یافته های ازمایشگاهی ( B/C , u/C , u/A , ESR , CRP , CBC , diff ) در کودکان ۳ تا ۳۶ ماهه مراجعه کننده با تب بدون کانون مشخص به مرکز اموزشی درمانی طالقانی گرگان در سالهای…..
تعیین علل افیوژن پلورال اگزوداتیو با غلبه لنفوسیت در بررسی توراکوسنتز و بیوپسی پلور در ۵ سال اخیر در بیمارستان ……
بررسی توزیع فراوانی اتوایمیونیتی دراختلالات اندازه و عملکرد تیروئیددر۱۵۰بیمار مبتلا به گواتر مراجعه کننده به کلینیک غدد بیمارستان …….
بررسی علل کوتاهی قد در ۱۰۰ کودک مبتلا به کوتاهی قد مراجعه کننده به درمانگاه بیمارستان طالقانی
تعیین میانگین نیترات ، نیتریت و سختی اب اشامیدنی براساس میزان شیوع سرطانهای مری و معده در مناطق شهری استان …. طی …..
بررسی وضعیت اپیدمیولوژیک توزیع سل خارج ریوی در مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان …..
بررسی اپیدمیولوژیک ناهنجاری های مادرزادی بدوتولد در نوزادان متولد شده در بیمارستان ……
بررسی همبستگی هاپیرتروفی بطن چپ در اکوکاردیوگرافی با یافته های چشمی و کلیوی در بیماران مبتلا به فشار خون
بررسی میزان شیوع و علل سزارین در زنان اول زا در بیمارستان ….. طی ….
بررسی پیش اگهی نوزادان زودرس با وزن بسیار پایین بستری شده در بخش مراقبت های ویژه نوزادان مراکز اموزشی درمانی دزیانی و کودکان …….
بررسی چگونگی درمان اسم براساس ازمون کنترل اسم ( ACT ) در بیماران مبتلا به اسم مراجعه کننده به مرکز اموزشی درمانی …….
بررسی بالینی حملات گذرای ایسکمی مغزی مکرر و فزاینده و تحت درمان با هپارین در بخش اورژانس اعصاب بیمارستان …….
مقایسه ای اثر دسموپرسین استنشاقی و پتدین هر کدام به تنهایی و توام در میزان کاهش درد در بیماران با کولیک کلیوی حاد
بررسی ارتباط بین دیابت ، هیپوتیروئیدی ، هیپوکلسمی ، نارسایی ادرنال و سطح فریتین سرم در بیماران بتا تالاسمی ماژور-مرکز ……
تعیین شیوع اختلال نقص توجه و بیش فعالی در دانش اموزان دختر و پسر دبستانی شهر ……..
مقایسه عوامل خطر جفت سرراهی و چسبندگی غیرطبیعی جفت در زنان باردار مراجعه کننده به بیمارستان …..
بررسی نگرش بیماران اسمی نسبت به استفاده از اسپری های استنشاقی ( MDI ) و نحوه استفاده از ان
بررسی میزان پاسخدهی به واکسیناسیون هپاتیت B در بیماران دیالیزی مرکز آموزشی و درمانی …. شهرستان …..
بررسی شیوع افسردگی در مراجعه کنندگان به درمانگاه ترک اعتیاد بیمارستان ……..
بررسی بروز عوارض پس از بیهوشی در اطاق ریکاوری در بیماران جراحی در بیمارستان ……..
بررسی شیوع خود ایمنی(اتوایمنوسیته) در بیماران مبتلا به دیابت تیپ۲ همراه با اختلال در عملکرد یا اندازه تیروئید
بررسی مفایسه ای اثر بخشی دو داروی لیندان و ایتاکس در درمان بیماران مبتلا به شپش سر در روستای ……
بررسی بیماران با خونریزی مغزی غیر تروماتیک بستری شده در بیمارستان ……
بررسی نقش سیتولوژی آسپیراسیون سوزنی ظریف در تشخیص توده های پستان بر اساس مطالعه هیستوپاتولوژی ضایعه
بررسی سه ساله یافته های سیتو پاتولوژیک پاپ اسمیر درمراجعین به مرکز آموزشی-درمانی ……
بررسی میزان تداوم استفاده از IUD در زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر …..
بررسی فراوانی سندرم پیش از قاعدگی در بین دانشجویان پزشکی و کارکنان بخش اداری دانشکده پزشکی …..
تعیین ارزش اندازه گیری میوگلوبین سرم (به روش ایمنوکروماتوگرافی) در تشخیص و افتراق سندرم های کروناری حاد
بررسی برخی عوامل مهم و مرتبط در ۱۰۰ مورد عفونت ادراری در کودکان کمتر از ….. سال
بررسی اختلاف وزن دو قل در بارداریهای دوقلویی با احتمال زایمان زودرس در زنان باردار با حاملگی دوقلویی مراجعه کننده به بیمارستان و زایشگاه مرکز آموزش درمانی …….
بررسی فراوانی ضایعات مری و معده در اندوسکوپی و بیوپسی بیماران مراجعه کننده به مرکز اموزش درمانی ……
بررسی نتایج درمان جراحی کلاب فوت مادرزادی در شهرستان ……
بررسی مقایسه ای اثر امنیوتومی زودرس بر سیر زایمان مادران nulligravid نسبت به سیر زایمان در مادران nulligravid با پارگی خودبخود پرده های جنینی
بررسی پایداری عناصر بیوشیمیایی خون در خلال نگهداری سرم در ازمایشگاه بالینی
بررسی فراوانی همراهی هپاتیت و اختلالات کبدی با بیماری لیکن پلان در بیماران مراجعه کننده به کلینیک پوست بیمارستان ……
بررسی شیوع اسیب ارگانهای داخل شکمی به دنبال ترومای نافذ در بیماران بستری شده در بیمارستان …….
مقایسه تیتر انتی بادی های ضد بروسلوز در مبتلایان به بروسلوزو گروه شاهد و تعیین خصوصیات اپیدمیولوژیک بیماران مبتلا به بروسلوز در مرکز اموزشی درمانی ……
بررسی مقایسه ای اثرات داروهای لیدوکائین و پروپرانولول در فشار خون و ضربان قلب در حین لارنگوسکوپی و لوله گذاری داخل نای در بیماران بستری جهت عمل الکتیو در بیمارستان ……
توزیع فراوانی استئوپروزیس در بیماران پست مونوپوزال مبتلا به ارتریت روماتوئید و برخی عوامل موثر بر ان
بررسی شیوع افسردگی در بیماران دیابتی مراجعه کننده به کلینیک دیابت …….
بررسی مقایسه ای سطح سرمی انتی ژن اختصاصی پروستات ( PSA ) در افراد بدون علامت با بیماران علامت دار پروستات در مراجعه کنندگان به درمانگاه سرپایی و بیماران بستری در بیمارستان تخصصی ….
بررسی کلینیکی و پارکلینیکی بیماران Ischemic Stroke طی یک دوره ۶ماهه در بیمارستان . ….
بررسی رابطه سزارین و سقط قبلی با جفت سرراهی در زایمانهای سزارینی بیمارستان ……..
بررسی موارد تیمپانوماستوئیدکتومی در بیمارستان …….
 

 

تماس با ما