فهرست بستن
مشاوره و آموزش پایان نامه

مشاوره و آموزش انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی مواد و متالوژی

مهندسی مواد یکی از رشته‌های مهندسی است که به درستی لقب مادر رشته‌های مهندسی را به خود اختصاص داده است. این رشته مرتبط با دانش مربوط به ترکیب شیمیایی، ساختار و تغییر شکل دادن مواد برای به دست آوردن خواص مورد نظر در کاربرد آنهاست بنابراین تعجب آور نیست که در مسیر رشد دانش بشری علم و مهندسی مواد جای خود را در بین سایر موضوعات مورد نیاز یافته است و کوشش می کند که توانایی بشر را در حوزه های گوناگون زندگی گسترش دهد. مهندسی مواد به عنوان یک علم، دانش نسبتاً جوانی است که تنها صد سال از عمر آن می‌گذرد و با کشف روش‌های جدید استخراج و تصفیه فلزات، شناسایی مشخصات ساختاری و فیزیکی مواد، فنون جدید شکل دادن و تولید فلزات، متولد شده است. دانشجویان این رشته با آموزش انجام پایان نامه مهندسی مواد و متالورژی این اجازه را پیدا میکنند تا فارغ التحصیل شوند.

ماده‌های مورد مطالعه در مهندسی مواد در شش گروه مختلف شامل فلزات، سرامیک‌ها، پلیمرها، کامپوزیتها، بیومواد و نیمه‌رساناها دسته بندی می‌شوند . این رشته، از یک طرف به دنیای میکروسکوپی اتمها و الکترونها و از طرف دیگر حالت جامد جسم را به دنیای ماکروسکوپی عمل و کاربرد مواد برای مقابله با مسایل اجتماعی مربوط می کند. با توجه به نقش و اهمیت صنایع زیربنایی و سنگین از جمله تولید فلزات مواد و قطعات صنعتی در توسعه و پیشرفت کشور این رشته باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد زیرا با وجود اینکه کشور ما از کلیه مواد خام غنی می باشد ولی برای تهیه مواد اولیه صنایع گوناگون که بعضاًدارای تکنولوژیهای پیشرفته نیز می باشند دچار مشکل هستیم.

مشاوره در نگارش پروپوزال و مشاوره در آموزش انجام پایاننامه در تمامی گرایشهای مهندسی مواد و متالورژی

گرایش‌های اصلی این رشته عبارتند از نانو مواد، بیو متریال، شناسایی و انتخاب مواد، سرامیک، شکل‌دهی فلزات، ریخته‌گری، جوشکاری، استخراج فلزات، حفاظت و خوردگی، مهندسی سطح، مهندسی تکنولوژی تغیر شکل فلزات و … .

امروزه مهندسی متالورژی و مواد، نقشی کلیدی در پیشرفت صنایع فوق مدرن و جدید مانند صنایع هسته‌ای، صنایع انرژی، تکنولوژی پزشکی و کاربرد‌های فضایی و نظامی پیدا کرده است. بازار کار جدیدی که برای این رشته باز شده شرکت های نفتی و شرکتهای توابع آن هستند چرا که اخیرا پی برده‌ شده که در قسمت بازرسی فنی باید از مهندسین متالورژی استفاده کرد و نه از مهندسین مکانیک زیرا کلیه موضوعات درگیر مثل خوردگی ، جوشکاری و… که از جمله دروس اصلی این رشته به شمار میروند.

علاوه بر بازار کار مناسب برای این رشته، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز هم در کشور عزیزمان و هم در دانشگاه های خارج از کشور وجود دارد. دانشجویان مقاطع تحصیلی این رشته با توجه به طیف وسیع موضوعاتی که هر گرایش آن داراست مشکلات زیادی در زمینه برنامه ریزی و اجرای طرح های پژوهشی و پایاننامه های خود دارند.

یکی دیگر از دغدغه های دانشجویان این رشته، هزینه های مالی ناشی از طرح های تحقیقاتی هستند که گاه بدون برنامه ریزی قبلی به تصویب رسیده اند و بدلیل مشکلات نقدینگی ناچارا دچار تعویق های پیایپی می شوند لذا یک متخصص مشاور در این رشته می تواند دانشجو و یا محقق را برای دستیابی به موضوعی مناسب و قابل اجرا در محیط پژوهشی دانشجو، تدوین پیشنهاده تحقیق و سپس اجرای آن مشاوره و راهنمایی کنند. در این راستا مشاورین موسسه تزیازان در تمامی گرایش های این رشته خصوصا گرایش های خوردگی، شناسایی و استخراج مواد و سرامیک دانشجویان عزیز را مشاوره و همراهی نمایند

انجام پایان نامه مواد در تمامی گرایش ها

مهندسی مواد دارای ۹ گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی، خوردگی و حفاظت از مواد، شکل دادن فلزات، استخراج فلزات، نانومواد(نانوفناوری)، جوشکاری، سرامیک، ریخته گری و بیومواد می باشد.

انجام پایان نامه مواد شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

شناسایی و انتخاب مواد مهندسی مجموعه ‏ای از دروس تئوری، آزمایشگاهی پیشرفته و طرحهای تحقیقاتی است که به منظور طراحی و بهینه‏ سازی مواد مهندسی و پژوهش در خواص و ارتباط با روش ساخت آنها هدف مندی شده است.

انجام پایان نامه مواد خوردگی و حفاظت از مواد

خوردگی عبارتست از تخریب مواد در اثر واکنش‌های الکترو شیمیایی در محیط. تمامی صنایع تحت تاثیر خوردگی مواد به ویژه فلزات، قرار گرفته و مهندسین خوردگی همیشه در تلاش هستند تا روشهای موجود برای مقابله با اثرات زیانبار این فرایند را توسعه داده و یا روش های جدیدی برای این کار ارائه نمایند.

انجام پایان نامه مواد شکل دادن فلزات

شکل دادن فلزات به اصول و راهکارهای تغییر شکل پذیری فلزات، با اعمال نیرو به آن می پردازد. شکل دادن فلزات یکی از مهمترین علوم ساخت و تولید قطعات به حساب می آید. لذا سرمایه گذاری علمی نیاز صنعتگران به منظور تولید قطعات با کیفیت بهتر می باشد.

انجام پایان نامه مواد استخراج فلزات

استخراج فلزات از کانه های مربوط انجام می شود. مرحله اول شناسایی کانه هر فلز و سپس استخراج از معادن می باشد و بعد از آن با انجام فعالیت های فیزیکی و شیمیایی فلز مدنظر به فرم عنصری از سنگ معدن یا کانه آن بدست می آید. هر فرایندی که بر روی فلزات و سنگهای معدنی آنها صورت پذیرد در گستره علم متالوژی قرار می گیرد و متالوژی استخراج اولین قدم برای تهیه فلزات از سنگهای معدنی هستم. وظیفه یک مهندس مواد در گرایش استخراج این است که با انجام فرایندهای خرد کردن سنگ معدن با دستگاه های سنگ شکن، تغلیظ سنگ معدن با استفاده از روشهای مغناطیسی و شناور سازی و عملیات ذوب و پالایش، عیار سنگ را بالا ببرد و سنگ را به صورت شمش که تقریبا خالص است را به صنعت تحویل دهد تا با استفاده از علم متالوژی صنعتی، محصول فلزی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم قابل مصرف به مرحله تولید برسد.

انجام پایان نامه مواد نانومواد (نانوفناوری)

نانو فناوری و نانو مواد به شناخت ما از ساختار مواد اطلاق می گردد. از طرف دیگر راه های تولید و دستکاری ساختارها و مواد در صنایع مختلفی همانند صنایع فولاد، رنگ و سرامیک در علم مواد بررسی و مطالعه می شود که با بهره گیری از نانو فناوری می توان به بهبود این روشها دست یافت و یا حتی روش جدید و ساختار جدیدی با خواصی کاراتر تولید کرد.

انجام پایان نامه مواد – جوشکاری

هر سه حالت ماده (جامد، مایع و گاز) در رشته جوشکاری بررسی می شود و همه علوم مواد از جمله سرمایش و گرمایش ، ذوب و انجماد، رشد دانه، تشکیل فازها و غیره را در بر می گیرد.

انجام پایان نامه مواد – سرامیک

سرامیک به طور کلی علم ساختن و به کار بردن اشیاء جامدی است که اجزای تشکیل‌دهنده اصلی و عمده آنها مواد غیر آلی و غیر فلزی است . بنابر این علم سرامیک علاوه بر سفالینه‌ها شامل انواع چینی‌ها، دیرگدازها، فرآورده‌های رسی ساختمانی، مواد ساینده، لعاب‌های چینی، سیمان، شیشه، مواد مغناطیس غیرفلزی، فروالکتریک‌ها، تک بلورهای مصنوعی و محصولات پیچیده‌تر دیگر نیز می‌شود.

 

 

 

انجام پایان نامه مواد ریخته گری

شکلی دهی فلزات و آلیاژها به روش ذوب، ریختن مذاب در قالب و فرایند سرد کرد و انجماد آن در محفظه قالب شکل تکنیک ریخته گری نامیده می شود و این فن ابتدایی ترین فرآیند برای شکل دهی مطلوب فلزات محسوب می شود.

انجام پایان نامه مواد – بیومواد

یکی از دغدغه های اساسی در علم مهندسی پزشکی شناسایی اصولی مواد به منظور کاشت و پیوند در بدن انسان است. مواد مورد استفاده در کاشت بافتهای مصنوعی کامپوزیتها، پلیمرها، سرامیکها و آلیاژهای فلزی هستند که این مواد در مرحله اول باید غیر سرطانزا، غیر سمی و در مرحله دوم به لحاظ واکنشهای شیمیایی غیرفعال، با دوام بالا و دارای استحکام مکانیکی لازم را داشته باشند.

درس های مربوط به رشته مهندسی مواد و متالوژی

دروس مشترک در شاخه های مختلف مهندسی مواد:

ریاضی، معادلات دیفرانسل، ریاضی مهندسی، محاسبات عددی، مبانی و برنامه سازی کامپیوتر، فیزیک، شیمی عمومی، مبانی مهندسی برق، استاتیک،  شیمی فیزیک مواد، مهندسی مقاومت مصالح،کریستالوگرافی، پدیده های انتقال، شیمی فیزیک مواد، ترمودینامیک مواد، خواص فیزیکی مواد، متالوگرافی، خواص مکانیکی مواد

نرم افزارهای کاربردی برای انجام پایان نامه مواد

انجام پایان نامه متالوژی با Flow 3d

 شبیه سازی و تحلیل جریان مذاب.

انجام پایان نامه مواد با نرم افزار شبیه ساز ریخته گری Procast

 به شما اجازه مدلسازی انتقال حرارت (جریان گرما) ، جریان سیال، شامل پر شدن قالب ، آنالیز تنش های ایجاد شده به واسطه محلول های حرارتی(ترمومکانیک) به علاوه مدلسازی میکروساختار و تخلخل را می دهد.

انجام پایان نامه مواد با نرم افزار کلید فولاد

 این نرم افزار یکی از ارزشمندترین و در عین حال گرانقیمت ترین نرم افزارهای مهندسی هست. برنامه کلید فولاد یک دیتابیس بسیار قدرتمند و بزرگ از فولادها و چدن های مهندسی است. تمامی استاندارد های معروف و معتبر فولادها در این نرم افزار موجود هست و به وسیله ی استاندارد ، ترکیب شیمیایی و یا حتی خواص مکانیکی مورد نظرتون می تونید طیف وسیعی از اطلاعات در مورد فولاد یا خانواده ی فولادهای موردنظرتون رو پیدا کنید.  اطلاعاتی از قبیل ترکیب، خواص مکانیکی ، فولادهای مشابه، روشهای عملیات حرارتی و …

انجام پایان نامه مواد با نرم افزار Xpert Highscore Plus

 نرم افزار آنالیز پراش پرتو ایکس

انجام پایان نامه مواد با نرم افزارهای آنالیز تصاویر SEM

انجام پایان نامه مواد با نرم افزار IRPal

نرم افزار IRPal یک ابزار قدرتمند برای تفسیر طیف‌های IR از ترکیبات آلی است. با استفاده از این نرم افزار طیف IR را به نرم افزار داده و نرم افزار تفسیر گروه های آلی موجود را نمایش خواهد داد.

پایگاه های معتبر مقالات برای انجام پایان نامه مواد

مهم ترین پایگاه های مقالات مهندسی مواد بر اساس اثربخش بودن، سطح مقالات و تعداد ارجاعات به صورت زیر دسته بندی می شود:

  • Science Direct: پایگاه الزویر نیز یکی از دیگر از مفیدترین منابع مقاله به حساب می آید که حوزه های مختلف علوم مهندسی، پایه، انسانی و پزشکی را شامل می شود.
  • Springer: این پایگاه نیز همچون الزویر تمامی زمینه های علم را شامل می شود که به تازگی مقالات با کیفیتی در زمینه ی مهندسی مواد در آن به چاپ می رسد.
  • Taylor and Francis: این پایگاه متعلق به علوم مهندسی است که مقالات چاپ شده ی آن در ارتباط با مهندسی مواد از کارایی بالایی برخوردار است که تعداد ارجاعات به آن نیز بالاست.

نحوه  انجام پایان نامه متالوژی

انجام پایان نامه مهندسی مواد در پنج فصل نگارش می شود:

  • کلیات پایان نامه
  • مروری بر مطالعات پیشین
  • روش تحقیق
  • نتایج و بحث
  • نتیجه گیری و پیشنهادات

۱- کلیات پایان نامه

این فصل از پایان نامه، حالت توسعه ی یافته ی پروپوزال نگارش شده است. هدف از این فصل، شرح مختصر موضوع تحقیق و اهمیت آن با اشاره‌ای کوتاه به روش و مراحل تحقیق است.

۲- مروری بر مطالعات پیشین

هدف از این فصل که با عنوان «مروری بر ادبیات»، «مروری بر منابع» و یا «مروری بر پیشینه تحقیق» معرفی می‌شود، بررسی و طبقه‌بندی یافته‌های تحقیقات دیگر محققان در سطح دنیا و تعیین و شناسایی خلأهای تحقیقاتی است.

۳- روش تحقیق

این فصل دربرگیرنده ی عناوین زیر است:

  1. مقدمه
  2. علت انتخاب روش
  3. تشریح کامل روش تحقیق

در زیر به تعدادی از روش‌های تحقیق اشاره شده است:

روش تحقیق آزمایشگاهی‌

توصیف کامل برنامه‌ی آزمایشگاهی شامل مواد مصرفی و نحوه‌ی ساخت نمونه‌ها، شرح آزمایش‌ها شامل نحوه تنظیم و آماده سازی آزمایش‌ها و دستگاه‌های مورد استفاده و دقت و نحوه‌ی کالیبره کردن، شرح دستگاه ساخته شده (در صورت ساخت) و ارائه‌ی روش اعتبارسنجی.

روش تحقیق آماری

توصیف ابزارهای گردآوری اطلاعات کمی و کیفی، اندازه‌ی نمونه‌ها، روش نمونه‌برداری، تشریح مبانی روش آمار و ارائه‌ی روش اعتبارسنجی.

روش تحقیق نرم‌افزارنویسی

توصیف کامل برنامه‌نویسی، مبانی برنامه و ارائه‌ی روش اعتبارسنجی.

روش تحقیق مطالعه‌ی موردی

‌توصیف کامل محل و موضوع مطالعه، علت انتخاب مورد و پارامترهایی که تحت ارزیابی قرار داده می‌شوند، و ارائه‌ی روش اعتبارسنجی.

روش تحقیق تحلیلی یا مدلسازی

توصیف کامل مبانی یا اصول تحلیل یا مدل و ارائه‌ی روش اعتبارسنجی.

روش تحقیق میدانی

چگونگی دستیابی به داده ها در میدان عمل و نحوه برداشت از پاسخ های دریافتی.

۴-نتایج و بحث

ارائه‌ی داده‌ها، نتایج و تحلیل و تفسیر آنها در فصل چهارم ارائه می‌شود. تفاوت، تضاد یا تطابق بین نتایج تحقیق با نتایج دیگر محققان باید ذکر می شود. تفسیر و تحلیل نتایج بر اساس حدس و گمان نبوده، بلکه برمبنای نتایج عملی استخراج‌شده از تحقیق و یا استناد به تحقیقات دیگران می باشد. در ارائه‌ی نتایج با توجه به راهنمای کلی نگارش فصل ها، تا حد امکان ترکیبی از نمودار و جدول استفاده می شود.

۵- نتیجه گیری و ارایه پیشنهادات

ارائه‌ی خلاصه‌ای از یافته‌های تحقیق جاری است. این فصل حاوی یک مقدمه شامل مروری اجمالی بر مراحل انجام تحقیق می باشد حدود یک صفحه مطالب پاراگراف‌بندی می شود و هر پاراگراف به یک موضوع مستقل اختصاص می یابد

بهترین موسسه انجام پایان نامه متالوژی

موسسه ی تزیازان با کادری متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه های تهران مفتخر است که بیش از چندین سال به مشاوره و امور مربوط به انجام پایان نامه مهندسی مواد در مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری در تمامی گرایش های مهندسی مواد اعم از متالورژی صنعتی، متالورژی استخراجی، سرامیک مشغول است. شما دانشجوی عزیز می توانید با خیالی آسوده تمامی مراحل مربوط به مشاوره و انجام پایان نامه مواد و انجام رساله دکتری مواد خود را به کارشناسان ما بسپرید. همکاران ما موظف هستند که شما دانشجوی عزیز را از بدو شروع به کار پایان نامه تا پس از انجام فرآیند دفاع به شکلی مطلوب همراهی و همیاری نمایند.

بانک موضوعات رشته مهندسی مواد و متالوژی

متالوگرافی و بررسی ریز ساختاره بر روی یک قطعه فولادی.
مطالعه تجربی فرایند ماشینکاری تخلیه الکتریکی بر خواص مغناطیسی آلیاژ فولاد.
بررسی تجربی رفتار مکانیکی آلیاژ حافظه دار نیکل- تیتانیوم ساخته شده به روش آلیاژسازی مکانیکی.
سنتز نانو کامپوزیت به روش آلیاژ سازی مکانیکی فلز پایه تیانیوم.
بررسی تاثیر روش های مختلف جوشکاری بر اتصال ناهمجنس آلیاژ فولاد زنگ نزن و اینکونل.
بررسی تجربی و مدلسازی تاثیر پارامترهای شکل دهی بر استحکام مکانیکی پایه کاتالیستی گاما آلومینا.
بررسی تجربی تاثیر فاکتورهای موثر در شکل دهی پایه کاتالیست اکسترود شده آلفا آلومینا بر استحکام خرد شدن آنها.
تاثیر پارامترهای جوشکاری بر میزان عمق نفوذ در جوشکاری.
تاثیر عملیات حرارتی پس از جوشکاری.
بررسی استفاده از جوشکاری اتصال غیر هم جنس.
استفاده از لیزر برای جوشکاری فولادهای آستنیتی.
بررسی کلی بازیابی فلزات به روش الکترولیز.
جوشکاری مقاومتی غیرمشابه فولاد زنگ نزن آستنیتی.
تأثیر بازدارنده های نفوذپذیر بر کاهش خوردگی.
مطالعه تجربی فرایند ماشین کاری تخلیه الکتریکی بر خواص مغناطیسی آلیاژ.
بررسی رفتار مکانیکی و سایشی آلیاژ نیکل- تیتانیم ساخته شده به روش متالورژی پودر.
سنتز نانو کامپوزیت به روش آلیاژ سازی مکانیکی فلز پایه تیانیوم.
ررسی تاثیر عوامل موثر در جوشکاری قوس تنگستن با گاز محافظ بر خواص مکانیکی آلیاژهای Al-Mg.
مطالعه تاثیر روش بهبود فرایند شش سیگما و روش­های کنترل فرآیند بر کاهش ضایعات ریخته گری.
بررسی متالورژیکی اتصال حاصل جوشکاری انفجاری در فصل مشترک فولاد-آلومنیوم.
بازرسی تجهیزات حمل و نقل ریلی با کمک روش بازرسی فراصوتی زمان پرواز پراش.
مطالعه ریزساختاری و عمرخستگی سوپرآلیاژهای پایه نیکل.
بررسی و ارزیابی منطقه حساس شده در ناحیه متأثر از جوش فولاد زنگ نزن در روش های مختلف جوشکاری.
بررسی خواص محل های اتصال یافته در ورق جوشکاری شده به روش لیزری.
بهینه سازی راندمان احتراق درتوربین های گازی به روش عددی.
اثر لیتیم بر ریزساختار و خواص دی الکتریک سرامیک های نانوساختار برپایه اکسید نیکل تهیه شده به روش آلیاژسازی مکانیکی.
بررسی اثر افزودن نانوذرات فلوئورآپاتیت بر خواص مکانیکی سیمان گلاس-آینومر.
بررسی اثر مشخصات فیزیکی و شیمیایی بر احیاپذیری گندله‌های تولیدی از کنسانتره گل‌گهر و چادرملو در مقیاس صنعتی و آزمایشگاهی.
بررسی مکانیزم تشکیل نانوکامپوزیت Ti6Al4V/20wt%TiB2 حین آسیاب کاری مکانیکی.
تعیین سینتیک واکنشهای سنتزهیدروکسی آپاتایت در حالت جامد به روش غیرهمدما.
سنتز و بررسی ریزساختار شیشه- سرامیک نانوکریستالین میکا به روش سل- ژل.
بررسی اثر دما بر سنتز هرسینیت FeAl2O4 نانو ساختار به روش ساکاروز.
بررسی ریزساختار و خواص مکانیکی اتصال جوشکاری اصطکاکی فولاد Fe-Co-Cr به فولاد ۱۸CrMo4
ریزساختار و خواص مکانیکی اتصال آلیاژ آلومینیم به روش اصطکاکی اغتشاشی
تاثیر پارامترهای جوشکاری بر خواص مکانیکی آلیاژهای منیزیم به روش جوشکاری نقطه ای اصطکاکی اغتشاشی (FSSW).
تاثیر گرمای ورودی بر ریزساختار و خواص مکانیکی آلیاژ AZ91 به روش TIG.
بررسی اثر عملیات حرارتی بر خواص مکانیکی مقطع جوش فولاد AISI 414.
ارتباط ریزساختار و خواص مکانیکی با تنش­های پسماند ناحیه اتصال.
اثر پارامترهای جوشکاری روی ساختار میکروسکپی و خواص مکانیکی آلیاژ Cu-Zn جوشکاری اصطکاکی شده.
ارزیابی، تاثیر عملیات حرارتی پایدارسازی R100 و پیرسازی RH950 بر تغییرات ریزساختار و سختی منطقه جوش فولاد زنگ نزن سختی رسوبی شونده نیمه آستنیتی ۱۷-۷PH جوشکاری شده توسط سیم جوش ۳۰۸L.
بررسی اثر عملیات نانو کریستالیزاسیون سطحی بر خواص خوردگی آلیاژ Ti-6Al-4V.
آبکاری پالسی پوشش نانوکامپوزیت Ni-Al2O3بر روی آلیاژ منیزیم AZ91 و بررسی مقاومت به خوردگی و سایش آن.
بررسی تاثیر کار مکانیکی سرد بر رفتار خوردگی حفره ای فولاد زنگ نزن در محیط سدیم کلراید.
بررسی و بهینه سازی اثر یون های مختلف بر رفتار خوردگی حفره ای فولاد زنگ نزن رسوب سخت شونده.
بررسی مقاومت خوردگی پوشش آلیاژی نانوساختار نیکل-کبالت.
ارزیابی رفتار خوردگی آلیاژ آلومینیوم ۲۰۲۴-T3 جوش داده شده به روش اصطکاکی اغتشاشی.
مقاومت در برابر خوردگی و خواص مکانیکی فولادهای کم آلیاژ در شرایط جوی.
بررسی اثر پوشش نانو کامپوزیت پلی آنیلین/نانو لوله کربنی چند دیواره بر رفتار خوردگی آلیاژ برنج ۶۰Cu-40Zn.
آبکاری پوشش نانوکامپوزیتی برنز-SiC و بررسی خواص آن.
بررسی الکتروشیمیایی آمینو فنل به عنوان ممانعت کننده فولاد کم آلیاژی دراسید سولفوریک نیم مولار.
بررسی تاثیر غلظت کبالت بر ریز ساختار و خواص کششی پوشش های نیکل-کبالت تولید شده به روش آبکاری الکتریکی.

 

 

تماس با ما